roligtlivver.blogg.se

midsommar

Publicerad 2016-06-29 23:32:58 i Allmänt,

Ja midsommar och midsommar. Den har ju redan passerat och vet ni vad? Nu blir dagarna kortare! hmm låter inte kul. MÅSTE börja utnyttja de ljusa kvällarna NU annars, så tja då är det snart jul.
Herre gud så tramsigt jag började här då.
 
Men alltså midsommar och den firades på Äppelvägen med mina sedvanliga midsommarfirare, dvs Cairenius familj. I år utökat med Nilssons och min "gamla" kompis Dorli. Förbaskade I på tangentbordet, det hänger upp sig hela tiden. Måste nog köpa ett nytt snart. OM någon invänder att jag kan väl använda tangenterna på laptopen så nä nä nä, det kan jag inte. Eller rättare sagt jag VILL inte.
Tillbaka till midsommar igen.
 
Här skulle det kommit Midsommarbilder men (oh vad trött jag blir på det där, alltså jag och bilder) jag kan inte hitta dom. Varför.....
 
En bild från galgkastningen på nationaldagen kom fram i stället. Och har jag väl fått hit den så får jag då minsann inte bort den. Så håll till godo!
Är det tävling så är det. Det gäller att ge allt. Även om det i detta fallet, trots det snygga utkastet, inte räckte så himla långt.
 
 
 
 
Midsommar firades i alla fall på Äppelvägen. Jag har ju en stoooor gräsmatta som jag inte ens behöver klippa själv. Min altan rymmer i nödfall alla 14 personerna vi var men sen har jag ju den allmänna gräsmattan. Så vi flyttade ut där. Om sanningen ska fram så satt vi inne och drack kaffe. Det var FÖR varmt. Men när grillat skulle serveras kom vi på att några filtar och ett litet bord kunde vi flytta bort till skuggan av några väldigt stora träd som står en bit bort. Och detta skulle jag ju visat bilder på. Även bilder på några lekar hade jag tänkt att visa upp. Säger som jag brukar,NÄR jag hittar dom så ska ni få se.
 
Lekte gjorde vi i många timmar. Och alla de sorters lekar. En lek gick ut på att man var i lag och sen kastade lekledaren, dvs Patricia, ut små bitar av sugrör. Laget skulle sen göra 2 moment. En var sökare och två var letare. Man valde ett djur, vi valde t ex tupp och sen sprang letarna och ställde sig på ett sugrör och gol som en tupp. Så jag ägnade en kvart av midsommarafton till att stå på ett ben och härma en tupp.
Grannarna kanske uppskattade underhållningen.
Roligt hade vi i alla fall.
Midsommardagen var en lördag och då var det i vanlig ordning melodikryss.
Här mina medhjälpare till krysset, alltså dessa ungdomar med sina mobiler....

Söndag anlände Ida o var kvar och underhöll mig några dagar. Trevligt som vanligt. Även Micke gjorde sina visiter, lite spel är ju aldrig fel. Och lite mat.
 
Mat kan var tröttande. Hade en bild på den andra soffan också men den hittar jag inte. Kan avslöja att det inte var jag som låg i den utan min andra gäst, alltså Ida. Själv fick jag diska....
 
Detta blev en liten bild och så får den förbli för den blir inte större. Vill man beundra Micke på närmare håll så får man nog titta på bilderna på sidan eller får man helt enkelt hälsa på honom.

Nä nu ska jag gå och lägga mig och läsa lite. Har ingen riktigt bra bok. Just läst ut Elizabeth Georges senaste, Oanade konsekvenser. Den var så bra, så bra. Jag har läst och läst och njutit, 612 sidors underhållning.
 
Får se vad jag kan hitta. Lånade 4 böcker häromdagen så något intressant ska väl finnas där.
Men god natt och kramar till er som eventuellt tittar in på min sda, Jäkla "i"
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

udda farmor

En något skrynklig tant med positiv livssyn.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela