roligtlivver.blogg.se

1970

Publicerad 2012-12-17 22:20:33 i Allmänt,

Jag vet vad jag gjorde för för 42 år sedan. Vid denna tiden gjorde jag inte mycket.
Men kl 03.00 så stod jag i snöväder och försökte putta på vår bil. Ut från garaget och lite uppför gick det. I baksätet låg vår 3-åriga pojkar och jag fick pausa ibland för att en värk slet tag i mej. Sen fick vi igång bilen och då for Palle iväg och lämnade mig i snöyran. Trots att det kändes ganska illa så stod jag där och flinade och tänkte att nog blir han väl snopen när han kommer fram till lasarettet och har glömt frun. Men... Riktigt så illa gick det inte utan han värmde bara upp motorn och sen fick jag åka med.
Och kl 08.00 kom vår lille underlige son till världen. Det blev en speciell sort.
Vår lille glädjespridare. Som med hjälp av sina två medarebetare i familjenm, storebröderna Roger och Magnus artat sig till en riktigt "redig" påg.
Så i morgon ska han firas.Han har redan firat ordentligt. I söndags hade han släkt och vänner hos sej och hos mej. En trevlig dag.
Men i morgon får jag bege mig hem till honom med present. I dag fick vi hjälp så granen kom på plats. Den ska han ha till sin födelsedag. En riktig gran. Vi vågar inte ha något annat då han ju är son till en granförsäljare. Köper vi en plastgran är vi rädda att det börjar åska......
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

udda farmor

En något skrynklig tant med positiv livssyn.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela