roligtlivver.blogg.se

Fredag förmiddag

Publicerad 2012-12-28 11:42:00 i Allmänt,

Fredag förmiddag och solen skiner ute. Och inne sitter jag. Bara för att jag inte gitter gå ut. Känner mig inte på humör för att göra särskilt mycket. Varför det är så vet jag sannerligen inte.
Julen är slut men inte kan det vara det som gör mig sådan här.
Allt är ju egentligen trevligt.
Annandagen gjorde "mellanbarnet" (sonen som är drygt 3 timmar yngre än äldste) med familj ett besök i Olofström innan hemresan till Göteborg. Fick i alla fall visa min gran och alla tomtarna. Sen fick Micke bjuda på kaffe och ha besök och det uppskattas.
I går var jag hos en av mina "yrsa-damer" vår egen lilla förening och bjöds på paj, julklappslek, julsånger och t o m en lucia.
Och i dag tror jag att jag ska gå på gymmet. Så jag slipper solen.hmmmmmm
Jag lovade en bild på de yngre badarna som verkligen njöt hela helgen av badbaljan.
Så här såg det ut.
 
 
 
 
Snön yrde och man KAN leka i en badtunna.
Lite mer bilder tror jag att jag sätter in här. Bara för att pigga upp mej själv. Nyss nämnde mellanson fick en pyjamas av sin hustru. Tjusigt eller? Liknar i mysfaktor nästan Ernst...
Och inte begriper jag varför bilderna blir såååå otroligt stora. Måste fundera ut hur man kan sätta in mindre bilder.
Men när jag ändå förevisar vår jul så får ni en bild av männen som sjöng vid bordet.Mycket kan familjen Sigvant men inte kan vi sjunga någon av oss. Men bjuda på oss själva är vi bra på. Och trots bristen på skönsång så blir underhållningen bra. Så här under håller oss Trio Klang på julafton.
 
Och snart är det fredag kväll. Förslag på något skoj att hitta på????
 
 

Kommentarer

Postat av: Marie Ydreborg

Publicerad 2012-12-28 16:16:31

Mannen till höger har en himla fin frisyr hahaha.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

udda farmor

En något skrynklig tant med positiv livssyn.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela