roligtlivver.blogg.se

jag går och ...

Publicerad 2012-12-21 23:17:26 i Allmänt,

Jag saknar min cykel, jag saknar den jättemycket. Inte så att den är stulen eller sönder eller så.Nej efter ett antal vurpor under årens lopp när snö och is kommit så bestämde jag i fjol att NU får det vara slut med det. Så nu sätter jag in cykeln när isen lägger sej och tar fram den när våren kommer.
 
Men jag saknar den. Nu går jag och går jag och går. Ibland tänker jag på den gamla gåtan vem är det som går och går och aldrig kommer till dörren. Det måste vara jag.
 
Skönt med snön. I kväll när  jag kom hem, var bjuden till Mickes flickvän på god mat, och kom hem vid halv 11 så var det underbart ute. Lite nyfallen snö som gjorde allt vitt och rent. OM det nu bara kunde ligga kvar till julafton. Hoppas kan man ju alltid.
 
I dag bakade jag knäckebröd som luktade pyton när man öppnade ugnsluckan för att kolla om det var färdigt. Och då tänkte jag så klart, sjutton också inte ens knäckebröd klarar jag! Men se ett under skedde för när jag tog ut brödet och provsmakade så var det jättegott.
 
Och snart är det jul. Nu ska jag sätta in en bild tror jag. Det blir julfirande 1974.
Undrar om tomten kommer i år?
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

udda farmor

En något skrynklig tant med positiv livssyn.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela