roligtlivver.blogg.se

Julskyltning

Publicerad 2012-12-04 20:26:25 i Allmänt,

 
Så var det jul igen. I alla fall julskyltning. I år var det nästan perfekt julskyltningsväder. Gnistrande vitt. Det här är en bild från gamla torget i Olofström. Jag tror att det är en snölykta men någon tror det ska föreställa en gran. Och inte vet jag, men visst är det väl en snölykta?? Vacker är den i alla fall. Jag MÅSTE berömma kommunens pyntning av byn. Det är såå fint, så lagom fint. Granen är helt underbar. Om ni inte har förstått det innan så förstår ni kanske nu att jag verkligen tycker om mitt lilla Olofström.
Jag trycker in en bild till från skyltsöndagen.
 
I dag måndag har jag varit på sista föreläsningen för terminen i Jämshög och det var jättebra.
På fm så sjöng och spelades det Evert Taube och berättades om hans tid i Argentina. Sen var jag tvungen att googla lite på honom och då fick jag veta att han hade fyra barn och var han bott osv. Tllhör kanske avdelningen onödigt vetande men ändå!!
 
På eftermiddagen så skulle den här "icke-dansband.fan" lyssna på Thomas Duetigen. Han har hörts ganska mycket i radio Blekinge så jag visste ju vem han var. Har inte tyckt att han var en höjdare i radion men o.k lyssna kunde jag ju göra. Och då måste jag erkänna att där kom fram en liten smal kille i 30-årsåldern och verkligen brann för dans och dansband, och var otroligt bra på att prata och lyckades tom göra Lasse Stefanz intressanta. Och som grädde på moset så var han ROLIG. En fin dag med andra ord.
 
Annars är det en tråkig dag. I dag skulle nämligen Palle fyllt år.
 
Kramar på er alla snälla människor.
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

udda farmor

En något skrynklig tant med positiv livssyn.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela