roligtlivver.blogg.se

tiden går fort

Publicerad 2012-12-01 21:54:34 i Allmänt,

Ja minsann tiden går fort. Ibland tror jag den springer. Fort som fasen!
Redan lördag.
Och snart jul.
Tomtar har traskat in från förrådet. Jag vill ha tomtar framme länge länge så dom är redan inplockade och min tomte i bur är på väg ut.
Tomten i bur ska  jag ta kort på och visa.
Livet går på som vanligt. Ömsom vin och ömsom vatten. I torsdags blev det två glas vin för då var jag på "tant-träff" Vårt lilla tantgäng som träffas en gång i månaden hade träff och då blev det smörgåstårta och vin. Mums för en som knappast gitter laga mat alls.
I morgon är det julskyltning och då tänkte jag "ränna" runt byn och hitta kontroller.
 
Och i kväll har jag haft min lille trägubbe inne hos mej.Han måste ju få tomtekläder på sej. Visserligen är han till hälften muslim, Nils-Abdul och den hälften firar ju inte jul. Men det struntar jag i. På med tomtekläderna bara!
 
Så här blev det. när jag knåpplat och fixat.
Så nu är juleninvigd. ha en bra helg.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

udda farmor

En något skrynklig tant med positiv livssyn.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela