roligtlivver.blogg.se

champagne

Publicerad 2012-11-20 09:45:47 i Allmänt,

Nu har jag roat mig kungligt. Verkligen.
 
Fredagskvällen tillbringades delvis på Kinarestaurangen här i Olofström. Mickes "svärmor" och flickvän gav det i födelsedagspresent och sådant uppskattas. En riktig god middag, friterad kyckling och ris.
 
Och sen var lördagen som vanligt, kryss och sen inget mer. Men sådant får man stå ut med. Livet är sådant både solsken och regn.
 
Men sen blev det söndag.
 
Bingorunda först med tipsfrågor och det var inte lätt och inte många rätt. Det är det jag alltid sagt att det är bättre att göra tipsrundor själv.
 
I födelsedagspresent av en del av släkten fick jag två fina champagneflaskor som skulle drickas upp på den stora dagen. Men när vi skålat med den ena så tyckte sönerna att jag skulle ta hem den andra till mina "tanter" och då gjorde jag det.
 
Så i söndags fixade jag lite eftermiddags/kvällsfest. Ost som jag också fått i present, tack Marie (Gamle Ole och Pestoost bl a) hemlagad marmelad från Ingegerd. Allt detta blev en tjusig måltid och vi fem tanter satt andäktigt tysta och sa bara  aaah, uuum. så gott.....Så nu vet man att för att få tyst på fem tanter så måste man bjuda på champagne

Så här blev det:
 
En bild på champagen måste jag också visa.
 
Och nu ska jag också korrigera mig själv. Sjutton vad glömsk man har blivit. Skriver jag inte upp det så finns det inte!. I lördags eftermiddag var jag faktiskt på julmarknad med Annemarie i Lönsboda. Och sen fika här hemma med nyköpt knäckebröd.
MEN sen var jag själv. Tror jag om jag inte kommer ihåg något mer.
 
NU vet jag att jag ska på föreläsning i Jämshög. I dag verkar allt handla om Skåne. Kanske,om jag kommer ihåg vill säga, så berättar jag mer om detta i morgon.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

udda farmor

En något skrynklig tant med positiv livssyn.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela