roligtlivver.blogg.se

grå fredag

Publicerad 2012-11-09 20:02:15 i Allmänt,

Nu har jag dammsugit. ja dvs jag gjorde det faktiskt i morse.
Och  i går var vi på hotellet. Vi har ju ett hotell i Olofström även om man ibland glömmer bort det.
Men i går skulle vi fira en 60-åring som fyllde i somras. Vi ligger lite efter i planeringen av firandet i vår lilla grupp. Ville inte heller slå ihop två jubilarer för då missade vi ju ett tillfälle att gå ut och äta.
Britt-Marie och jag har kommit på att vi har en 60-åring till att fira för vi slog ihop två till en och det var inte bra. Får ta upp det på nästa träff.
Men hotellet i går var bra. Visserligen fick AM som skulle firas fel på sin huvudrätt och en efterrätt som skulle föreställa en läcker äppelpaj men som var torr så det knastrade. Men det var en serviceinriktad servetris (drog av kostnaden för brödet direkt för att kompensera för den saknade sparrisen på AM.s tallrik) och trevlig var hon också.
Yrsa-flickorna är detta. Eller nästan i alla fall. Men det blev nog fel bild. Det är i alla fall från en träff och våfflan är bakad av undertecknad. Smakar bättre än den ser ut.
I dag har jag firats igen. Micke och hans arbetskamrater kom på fika och sjöng och hade blomma och choklad med sig. Jag blev riktigt rörd.
Skulle skrivit in sopp-receptet här men det får bli senare. Nu gitter jag inte skriva mer så ha en fin fredagskväll.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

udda farmor

En något skrynklig tant med positiv livssyn.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela