roligtlivver.blogg.se

höstbilder

Publicerad 2012-11-16 15:47:14 i Allmänt,

I dag har jag kommit underfund med något om mej själv.
Tänk 70 år och så kunna komma på hur man är.
 
Som de flesta vet så tycker jag inte om att gå/promenera själv. Egentligen tycker jag inte såååå mycket om att promenera annars heller. Vandra däremot gillar jag.
 
Och i dag kom jag underfund med varför.
Jag ser inte och njuter inte av naturen. Så är sanningen.
Jag tycker om att gå när jag har ett mål. När jag ska förflytta mig från punkt A till punkt B. Och det finns en orsak till att jag gör den förflyttningen. Då gillar jag det. MEN jag ser inte naturen utan jag är helt inriktad på att komma fram.
Sorgligt men sant.
Jag njuter däremot av naturen när jag sitter i lugn och ro på min altan. Då hör jag fåglar och jag ser en grön gräsmatta och buskar och sol och jag njuter.
 
Men idag när jag gick från A=Asarum till B=busshållplaten vid lasarettet, ca 5 km så tänkte jag att det var väl tusan också om jag inte kan njuta av naturen. Så fram med mobilen och kameran och sen tittade jag och tittade på buskar mm och ja jag såg i alla fall naturen. Så här såg jag den
 
 
Och sen tog jag denna fina bilden. Utlyser en gissningstävlan om vad det är?????
Ha en bra fredagskväll medan ni grunnar över denna bilden.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

udda farmor

En något skrynklig tant med positiv livssyn.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela