roligtlivver.blogg.se

lördag och kryss

Publicerad 2012-11-24 12:25:00 i Allmänt,

Har jag inte skrivit sedan den 20??? Ser inte så ut.
 
Så, vad har veckan inneburit. Föreläsningen om betydelsen av bron och öresund mm var otroligt intressant. En väldigt duktig föreläsare och det gör ju det mesta egentligen. Han pratade väl, var lite humoristisk och intressant.
 
Sen blev det Asarum i torsdags. Hade en son som fyllde år där. 45!! Hur har det gått till? Att det är 45 år sedan två gossar (som nu blivit stora män) kom till världen. Lite ljug för båda kom ju inte den 22, den ene väntade några timmar. Han la sig tillrätta när det inte var så trångt längre. Men till slut så kom han ju ut.

Ida bakade tårat som blev så här:
 
God var den.
 
Fredagen hemgång. Ja just det gång. Jag går ju från Asarum och till bussen, ca 5 km och en lagom promenad. Och som vanligt så såg jag inte på naturen. Kom jag på när jag var nästan framme vid bussen.
 
Denna gång tog jag kort med mobilen på en liten söt ekorre men resultatet blev ännu sämre än förra gången. Det blev ingen bild alls. Men om den hade blivit av samma kvalitet som förra gången så är det kanske ingen förlust. Förra bilden som jag frågade efter förställde några skator på vägen. Men det såg ni så klart!
 
I dag har det varit kryss och lite knepigt var det allt.Men vi klarade det så klart.
 
Jag tog bild på min kryss-kamrat och sa att jag skulle sätta in den på blocket, menade så klart bloggen, men det blev ganska skrattigt ett tag där. Så här såg hon ut som jag skulle sälja. Undrar vad jag hade fått för bud på henne??
 
Nog kunde jag fått några för damen med glasögon och vantar????
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

udda farmor

En något skrynklig tant med positiv livssyn.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela