roligtlivver.blogg.se

en helt vanlig dag

Publicerad 2012-11-14 13:47:00 i Allmänt,

Nu blev det tokigt igen. Ser att det står ditt blogginlägg har publicerats. Undrar vad det står där??
Annars sä är det en en helt vanlig onsdag. Lite grått ute och fast klockan bara är halv två så känns det som om skymningen redan har anlänt. Detta kan så klart också bero på att jag måste börja använda glasögon när jag går ut för jag ser dåligt. Kanske det är därför det är så dimmigt ute??? Och jag ser inte vem jag möter, om jag känner dom eller så. Och det kan ju bli pinsamt. Både om jag hälsar för lite eller för mycket.
 
Förläsningar i går var en Lokal författare som var både snygg och bra och på ef en kvinna från Lunds
universitet, chef för en fakultet som jag inte kommer ihåg. Men ämnet var  Bönder i Sverige och Thailand. Låter kanske inte så kul men det var kul. Så här såg hon ut och hon pratade så bra. Och intressant!!
Gjorde en del jämförelser med jordbruk i Thailand och i BräkneHoby. Bräknehoby var det för att hon var född på ett lantbruk där.
Sen kvällpromenad i byn avslutade nästan kvällen. Lite Big Bang Theori på tv blev det också.
 
I dag är en kväll utan sysslor. Vet inte vad jag ska hitta på. Tänkte stryka och hällde i vatten i järnet och ser nu att det runnit ut och sladden är alldeles blöt. Och med den respekten jag har för el så får jag vänta tills sladden har torkat. Fegt??
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

udda farmor

En något skrynklig tant med positiv livssyn.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela