roligtlivver.blogg.se

ett föreläsningsfreaks dag

Publicerad 2012-10-17 13:22:54 i Allmänt,

I går var jag alltså på föreläsning precis som de flesta andra tisdagar.
Länge leve Folkhögskolans föreläsningsserie.
 
Tror att jag var ganska så originell i vissa saker när jag var ung. Som t ex. när jag var ca 13-14 så var jag och en väninna alltid på föreläsningar. Gamla tråkiga gubbar och roliga gubbar och tanter som stod och pratade och stötte med pekpinnen i golvet och så ändrade någon sorts assisten bilderna som man pratade om.Sten Bergman och Hans Ostelius kommer jag särskilt ihåg. Men det var många många andra. I publiken satt också gamla tanter och gubbar och så Dorli och jag.
 
I går var det också gamla tanter och gubbar i publiken men nu var det ju mina jämnåriga. ibland växer man ikapp!!
 
Förmiddagen så pratade chefen för fängelset i Kristianstad. Det var en fängslande föreläsning. Hihihi.
Man fick en bättre inblick i mycket vad det gäller att vara i fängelse och hur man arbetar som anställd vid ett stort fängelse.
 
Eftermiddagen ägnades åt konst. Signar Bengtsson, en tydligen känd konstnär från karlshamn, jag trodde i och för sig att det var en kvinna, men vad vet jag om konst, berättade om sitt liv. Nu menar jag inte att jag trodde det var en kvinna när jag så honom för så var det inte. Han var en gubbe!!  Idag är det många gubbar på min sida!
 
Kvällen ägnades åt teater. Min egen lilla teatergrupp hade träff här hemma. Och det är såååå skoj. Det diskuteras och fnittras och vi har allmänt roligt. Får se vad det blir av våra planer. Roliga kommentarer haglar genom rummet. T ex en sketch med smurfar och kommunen och då kom en på att smurfarna  kunde ju var smurfokrater. HUR är sådana tror ni?
 
I dag är en fin dag ute men jag tycker det är ganska så långtråkigt idag. Har inget bestämt. Hoppas det kommer någon och överraskar mig!
 
Här skulle det kommit en teaterbild men det är inte alltid jag som bestämmer. Jag har inte full koll på min lilla laptop. Men det är ju mer spännande så här.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

udda farmor

En något skrynklig tant med positiv livssyn.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela