roligtlivver.blogg.se

Fredag

Publicerad 2012-10-05 15:26:00 i Allmänt,

Fredag och det regnar.Men regnet gör inte så mycket för jag har lite pappersarbete att syssla med. Då menar jag inte bara att skriva bloggar utan lite annat också.
Jag ska ju, som jag sagt tidigare,  på tisdag prata i 20-30 minuter om mitt FB och "min" sida,  Det gamla Olofström.
Det är ju tack vare det som jag började blogga. Men den, dvs bloggen, ska jag INTE prata om.
 
Nu sitter jag och för över bilder och ibland funkar det och ibland inte, ibland blir det stora ibland små bilder.
Men man får ju tänka på att det är en amatör som pratar.
Lite pyssel är det i alla fall med det. Jag får skriva ner kommentarer till bilderna och tänka ut lite eget att säga.
På onsdag ska jag säga hur det blev.
Håll lite tummar på tisdag kväll 18-19. Tack på förhand.
 
I går blev sconesen hyfsat bra. Så bra att dom köpta frallorna blev över och det får väl räknas som ett gott betyg.
 
Sen lovade Ingegerd att ta med sig marmelad till brödet men då kom jag på en lysande ide´. Man kan ju ha vinprovning så varför inte marmeladprovning.Ingegerd ville verkligen veta vad vi tyckte om hennes hemlagade marmelad.
Så efter frallorna förflyttade vi oss till rummet där 4 sorters marmelad, en briéost och några ostkex var framdukade. Till detta lite vin.
 
Mycket ordentlgt tog vi en marmelad i taget och njöt. För nöjt gjorde man. Vilka utsökta varor Ingegerd hade tillverkat. Var svårt att välja men en "söt" tant som jag föll så klart för blåbär med vit choklad!
 
Och sen fick dom som ville (dvs alla utom dom som körde) en liten irish coffee. Dock gjord på skotsk whisky som jag handlat på Turkietresan.
 
Ha en trevlig fredag och den "äckliga " bilden på Micke bland fiskar lägger jag hit bara för att vara lite elak.

Kommentarer

Postat av: anki

Publicerad 2012-10-06 17:32:33

Jag hajade faktiskt till, trodde det var blodiglar först

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

udda farmor

En något skrynklig tant med positiv livssyn.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela