roligtlivver.blogg.se

Nytt försök

Publicerad 2012-10-04 16:09:51 i Allmänt,

Ja det vill säga att jag skrev en hel sida här och den bara försvann. Undrar var?
 
Nu skulle jag egentligen dammsuga. Har nämligen efter 4 månader av "sopa-golvet-liv" äntligen inhandlat en dyn dammsugare. Maxi hade exptrapris. Så nu står här en liten ettrig sak och väntar på mig.Den härjar så jag får nog köpa hörselskydd. MEN billig var den!
 
Och dammsuga behöver jag för snart kommer 6 st tanter hit. Och det är så pinsamt när det knastrar under fötterna på dom. Tanterna är en trevlig sammanslutning av just tanter. Jag kallar mig för tant för jag tycker det är ett bra ord. Dam, nä gubevare mig det har jag aldrig varit och vill inte bli. Så det får bli tant.
En sådan här tant. Men champagen blir det inte. Jag funderar på Irish coffee.
 
Tiden har runnit i väg i dag. Såg klockan i affären och täntek säga till dom att den gick fel ända tills jag kom på att det var nog jag som gick fel!
Har haft en nostaligkick i dag. En oangenäm sådan. Ett migränanfall som förr var min vardag men sen uppfann man den underbara migränmedicinen Immigran och se puts väck. Men i natt hjälpte inte det heller. MEN nu är det över.
Har bakat scones som jag inbillar mig att jag är en mästare på men det är inte alltid det stämmer. Helt vanliga scones går bra men sen tänker jag alltid att någon ny sort får det bli och då blir det inte alltid så bra. Men vi får se vad tanterna säger.
NU ska jag dammsuga.

Kommentarer

Postat av: Anki

Publicerad 2012-10-05 09:00:08

Blev det knasterfritt under fötterna? Klarade sig hörseln? Jag är övertygad om att tanterna gillade sconesen

Svar: Det blev knasterfritt och hörseln klarade sig. Lät nästan mer när 7 tanter konverserade eller vad man ska säga att vi gjorde! . Sconsen blev godkända. Och Marmeladprovningen vilken höjdare!
udda farmor

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

udda farmor

En något skrynklig tant med positiv livssyn.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela