roligtlivver.blogg.se

måndag kväll

Publicerad 2013-04-22 22:37:58 i Allmänt,

Nu är det måndag kväll men inte samma måndag som det var morgon när jag skrev sist.
Det har alltså gått en hel himla vecka mellan skrivningarna.
 
Och VAD har jag roat mig med denna veckan månntro? Verkar inte vara så mycket.
Tvättade i måndags men det är väl inte så kul. Och det tror jag minsann jag berättade i förra rapporten. Det verkar inte hända så mycket här när jag kan ägna två skrivningar åt samma tvätt!!
Onsdagen var jag och såg på teater som några av Mickes kompisar utförde. En rolig föreställning.
 
Torsdag i Asarum och tillverkade potatisplättar.
 
Fredag på hotellet med mina sopptanter. Jag är faktiskt stamkund på hotellet nu för tiden. Alla dessa firningar som mina tantgrupper ägnar sig åt. Först firade vi två ggr min födelsedag, sen blev det Mickes extra kromosom som fick sig en firning och nu var det som sagt en sopptant som blev firad.
Och fler gånger blir det säkert för det är ett trevligt sätt att ägna kvällar åt.
 
Lördag Kyrkhultsbesök med god mat och lite racko och plump. Jag tror att jag vann något. Kanske. Ev.
 
 
Men dessförinnan melodikryss som är en fin tradition. Kerstin och jag och frukostfrallor och sen radion. Ibland kommer det fler och vill fika med oss. Men man får inte säga så mycket mellan 10 och 11. Efter 11 får  man säga desto mer.
Sen provvisade jag kläderna som jag skulle visa på catwalken i Kyrkhult och jag fick godkänt.
 
Söndag var det dags, den stora showen. kyrkan var platsen och secondhand var kläderna. Det är synd att jag inte har någon bild på min favoritdress, den lilla gula dräkten. Tala om GULT. Något gulare har jag aldrig sett. Men den hade också en magisk kraft för alla som såg den blev glada.
 
 
 
Här ser ni mig i något så unikt som en klänning. Det var det inte många som sett mig i innan den här visningen.

Sen fick jag sällskap hem av Christina, Ida, Simon och Lovisa. Och Micke. Ett bra sätt att tillbringa söndagen på.
 
Simon kanske också kunde gått på catwalken Hatten passade ju honom.
Och sen blev det söndag kväll och via efterlysning på FB så fick jag sällskap till Mästarnas Mästare på tv.n. Är roligare att se det med sällskap. Så tack Gunnel för att du såg mitt behov av sällskap och att jag tyckte att den som ville komma skulle ha matsäck med sej. Så en överbliven pizza och lite bottenskyl i vinflaskan var perfekt för kvällen.
Och sen vart det måndag och då har jag varit och pratat litet teater på en fritidsträff och sen gympa och innebandy.
Nästa vecka är alltså inledd.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

udda farmor

En något skrynklig tant med positiv livssyn.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela