roligtlivver.blogg.se

måndag morgon

Publicerad 2013-04-15 10:30:00 i Allmänt,

Se där nu har jag bara skrivit en rad och redan ljugit! Det är inte morgon längre, det är förmiddag.

Borta i tvättstugan, alltså 5 entreer bort, ligger min tvätt och blir ren Hoppas jag i alla fall. Ja nu menar jag inte att den blir en ren för då blir jag mäkta förvånad om det dyker upp en ren ur maskinen.Men det ska det väl inte göra???
 
När jag avleverat tvätten till ovanstående maskin så träffade jag en grannfru och ibland blir jag nästan trött på mig själv. Hon säger så klart, ganska fint väder och hur är det.
Och då svarar jag, jo det är ju fint väder, (detta tänker jag men säger inte: fast sola-fan som skulle skina i dag har parkerat sig långt långt bakom molnen och det ÄR kallt, )och vidare jo det är ju helt o.k med mig. (Detta tänker jag men säger så klart inte, Fast jag har en himla huvudvärk och tycker livet är trist bara för det). MEN (så ska man väl svara om man är social??
 
Alltså bara förmiddag och redan två lögner.Var ska  denna dagen sluta?
 
Men nu vet ni i alla fall att jag hade huvudvärk och frös. Läget är redan annorlunda, huvudvärken är bort och solen tittar fram. SÅ nu kan jag ju möte granntanten och svara henne utan att ljuga. Men nu har hon säkert gått in och tagit något varmt på sej.
 
Verkar bli rena tramset här så jag slutar och går och hämtar min ren!!!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

udda farmor

En något skrynklig tant med positiv livssyn.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela