roligtlivver.blogg.se

Nä nu får jag faktiskt skärpa mig och skriva lite

Publicerad 2013-04-04 20:30:11 i Allmänt,

24 mars sist jag skrev.
Ja efter det så har ju påsken passerat och våren kommit....
 
I dag har jag suttit ute i två timmar och läst. I den varma solens sken. Så himla gott.
 
I påsk har Ida och jag varit i Göteborg. Åkte påskafton. Tog lite tid och lite byte men jag tycker om SJ i alla fall.
Fram kom vi ju och som vanligt i tid. I alla fall när jag åker.
 
Maten på påskafton bestod av hel grillad kyckling på grillen ute. Lite lätt rökt smak. Smaskens.
Klyftpotatis och lite andra tillbehör serverades till.
  Vi åt dock inne för då hade ju inte våren kommit.
 
Söndag var det kalas för svärdottern. Och då kom systrarna och mamman hennes och alla hade lite bidrag till påskabordet. Jag fick bara bidraga med mig själv.....
 
Mamma Inger stannade också kvar och på kvällen upptäckte jag att hon också gillade att spela plump så vi fick flickorna med oss och spelade hela kvällen. VEM som vann mest vet jag inte . Men inte fasen var det jag inte.
 
1 april var vi i stan, Inger,Eva,Alice, Ida och jag. Inte hittade jag något att handla. Ida hittade både kjol och orange shorts på rea, 30 kr st. Passade henne precis. Hon har en verkligt speciell smak när det gäller kläder. En skön smak.Ska se om jag kan sätta in en bild.
Ja det får bli nästa gång för dom bilderna ligger tydligen i min mobil och det övergår mitt förstånd hur jag ska kunna lägga in bilderna NU. Men sen kan jag.
På kvällen blev det födelsedagsmiddag. Stekt ren med klyftpotatis och sen tårta.
 
Allt så klart otroligt gott.
 
Sen blev det plump och Wii spel. Där gällde att skärpa sig, springa och rockringa mm mm
 
Alice var på dans en hel dag och det är väl därför hon är sååå här vig.
Onsdagen åkte vi hem och det gick lätt och behändigt för då behövde vi bara åka till Alvesta och sen blev ´vi hämtade. Vi hade inte platserna bredvid varandra utan efter varandra. Där har SJ något att jobba med. Alltså när man bokar via nätet så får jag nästan alltid platserna på detta viset fast jag bokar en vuxen och ett barn.
 
Denna gång var det  helt o.k för det kom inga på dom tomma platserna bredvid oss. Men vi satt ändå så med tom plats som sällskap. Ida hade köp ny bok som hon var helt fascinerad av, den flickan läser otroligt mycket,och  jag hade en bok och några korsord. Så vi kopplade av helt och hållet.
 
När jag åkte hem i går så fick jag så himla ont i ryggen och det har hållit i sig. Jag kan tänka mig att det är en mild form av ryggskott. Gå kan man göra och även sitta men resa sig är värre.Men det känns faktiskt redan bättre.
 
I dag är det precis ett år sedan jag kom på att man skulle göra en sida för gamla bilder från Olofström. Och nu har den sidan gått från 1 medlem för ett år sedan till dagens notering som är 3525. Otroligt va??? Och det är så kul för folk känner igen sig och folk känner igen varandra och folk tar ny kontakt med varandra o alla är positiva och skriver "goa" saker.
 
Sen har jag också lagt upp en sida som heter Eklundasläkten och fått med dom medlemmarna av släkten som jag hittat på FB. Och kusiner har jag som skickat hit bilder som jag lagt in. Är jätteroligt. Sätter in en bild från ca
1948?
 
Det är min morfar och  jag och några kusiner.
Lite roligt med denna bilden. Ja hela bilden ser väl mysig ut? Men det bästa är att jag undrar om morfar passar hela skaran. Med tanke på vedhuggning och att morfar är blind.
 
Snart ska jag sätta på lite kaffe för en kompis som slutar jobba halv 10 kommer inom och fikar. Trevligt med besök.
 
I morgon tror jag att jag ska sätta in en bild på Ida. I morgon eftermiddag ska jag till Karlshamn och se på Pensionärsteater. Svärdottern där arbetar inom kommunen och är engagerad i projektet. Ska försöka ta några kort där också.
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

udda farmor

En något skrynklig tant med positiv livssyn.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela