roligtlivver.blogg.se

plus 10 grader

Publicerad 2013-04-29 16:33:42 i Allmänt,

Är det möjligen vår nu? plus 10 och vind.
Vårvindar friska leka och viska??
 
I dag har jag varit ute i vår lilla by tillsammans med två "tanter" (damer, kvinnor, tjejer vad sjutton ska jag kalla oss för?)
Vi har varit på legging-letning hela förmiddagen.
 
Oh herre jessus nu fick jag ett mail ifrån Elena igen! Om ni undrar vem Elena är så är det någon som "vill ha en snalla man o kan ge denne snalla man vad han behöva". Varför hon skickar till mej? Ja det vete tusan. Jag sorterar in kvinnan under skräppost och blockerar henne och allt men den lilla kvinnan är enveten och återkommer hela tiden. Jag vill INTE ha en Elena hos mig.
 
Nå jag var alltså på legging-jakt. Det var inte jag som skulle ha dessa leggings utan Gunnel och nu kan jag tala om att det finns svarta.vita, blommiga, färggranna. randiga. långa, halvlånga och korta och...... Ja dvs det finns massor av leggings och alla affärer i Olofström verkar ha sådana att sälja. Vi var inne i alla och resultatet blev ett par turkosa (tror jag) för 10:-. Ja som en liten gumma får gno....
 
Vi pausade ibland med att lämna igen tidigare inköpta saker som var fel och sen gjorde vi en längre paus på Liljas fik. Där inköptes en stor macka som delades av Britt-Marie och mig och en jättestor bulle som Gunnel handlade. Hon tyckte den var så stor så hon bad om en påse att ta hem halva i. Men hur gick det? Helt plötsligt kom hon på att hela bullen var uppäten. Så hon fick en tom påse med sig hem.
 
Det ÄR mysigt att strosa runt lite och sen sitta och prata och fika.
 
Finns det någon annan här som vill ha fikasällskap, och ja jag hjälper gärna till att leta om ni vill ha sockar, strumpor eller rent av leggings! Det sistnämnda är jag ju bra på.
 
Helgen har varit lugn och tillbringats på Äppelvägen själv. Ja lite umgängesliv hade jag ju. Lördagen så var jag på outlet i Osby med Marie. Där tar man en påse o betalar 100,- o sen "trockar"  man ner så mycket man kan i påsen.

Det finns en hel del där.Mycket leksaker och mjukdjur. Nu har jag ju ingen att handla sådana saker till så det var jag inte intresserad av. Trångt är det också så man får nästan ta saker där man kommer till. Det lättaste att komma till är julsaker men det behöver jag absolut inte.
 
Men jag kom närma disken med servetter och ljus och eftersom jag verkligen tycker om att duka med servetter (i stället för  assietter så slipper man diska) så var det ett bra ställe att stå och trängas på. Så  för 200:- alltså två påsar, fick jag med mig hem ca 25 pkt servetter, 15 kronljus, 5 förp.värmeljus med doft (verkar väl bra att handla för en doftallergiker?) div. drinktillbehör, 8 blockljus, 8 pappersdukar och div småpryttlar till Ida och en nagelborste.
 
På kvällen var vi i Karlshamn och såg Keskinens varieté, en gammal hederlig föreställning. Mysig. Kaffe efteråt hos Sofia.
 
Söndag fm bingorunda med frågesport. Och vilken svår sådan. Tyckte i alla fall jag. Egot fick sig en liten knäck där för jag kunde inte en enda fråga och gissningarna var inte bra dom heller. 4 rätt av 12 eller var det kanske rent av bara tre. Oj oj oj oj. Bingo hade jag i alla fall så chokladen till fm-kaffet blev räddat.
 
Och snart är det dags för gympa/innebandy så dom gamla musklerna får sig en genomkörare. Det är så himla roligt!
Ja det är ju inte jag men nästan...
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

udda farmor

En något skrynklig tant med positiv livssyn.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela