roligtlivver.blogg.se

Snart slut på helgen.

Publicerad 2013-04-14 17:13:00 i Allmänt,

Så är det snart slut på helgen. Men i och för sig så kvittar ju det. Som pensionär så är det faktiskt inte så stor skillnad på helg och söcken. Jo det är så klart jag har ju en hel del fortfarande jobbande väninnor.
Tänker efter och så är det att i en av mina "tant-grupper" så är det flest fortfarande arbetande kvinnor med. Men i den andra så är det bara "lediga" damer.
Veckan har gått sin kos utan att efterlämna några djupare spår. Har haft träff i en av grupperna, soppgruppen och vi fick ja just det vi fick SOPPA. Fråga mig inte vilken sort eller hur det smakade. Att det smakade bra vet jag men resten är redan historia.
sen hade Yrsa-tanterna också träff och där fick vi paj, köttfärs och laxpajer. Smaskens och Vinetta glass till efterrätt.
Jag har kommit underfund med att i min ålder så sorterar jag mer och mer in under ONÖDIGT VETANDE. Och där ligger det sen till ingen nytta
.
Snart så kommer AM och Kerstin och då ska vi ta en kvällspromenad i vårvädret. Ska bli skönt och sen får jag sällskap till Mästarnas Mästare på tv. Måste säga att jag njuter mer av tv.n när jag har sällskap.
 
Har gått en mini-runda med en trött BM. Men vi har i alla fall gått en runda och det är bra det.
Sen hämtade jag en gammal pedistal hos henne som hon inte vill ha men den passar bra här. Ska hämta ett sideboard hos Kerstin senare i veckan.
Det är både billigt och bra.
 
På tal om billigt så var jag på något som hette Hjärnvägen i fredags. På ett hotell i Olofström så hade Ingvar Oldsberg och Hoa Hoa tillsammans med Nöjeskompaniet en föreställning där politiker, idrottare och näringsliv bildade varsitt lag och sen tävlade dom i en lokal variant av på Spåret. Att det var billigt var för att en väninnan som jobbar på bank hade fått gratis biljetter som hon så snällt skänkte till mig och Kerstin och några fler (295: annars!!!)
 
Och jag vann!! Ja dvs jag var inte med och tävlade i lagen men i pausen så skulle dom som fått en svart tape under stolen komma fram, 10 st var vi. Och sen blev det frågor och man skulle ställa sig på rätt sida på scenen beroende på om svaret var Ja eller Nej.
 
Till slut var vi 4 kvar och då kom frågan: Ligger N.Y längre söderut än Rom? Och jag var den enda som svarade rätt så jag vann. VAD svarade jag????
 
Sätter in en bild på en annan gammal vinnare. Micke vann 5-dagars för utv.störda i Göteborg. Året har jag glömt. Ligger nog i den där delen, Onödigt vetande.
 
Nu går jag ut innan solen försvinner.
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

udda farmor

En något skrynklig tant med positiv livssyn.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela