roligtlivver.blogg.se

soliga måndag

Publicerad 2013-04-08 13:28:51 i Allmänt,

Här kommer en bild från fredagens föreställning på Pensionärsteatern. Här var alla skådespelarna över 80 och t o m över 90. Och där fanns minnen och minne! En dam läste upp en berättelse utantill. En lååång sak. Begriper inte hur hon kom ihåg allt. Det var överhuvud taget ën fin upplevelse. Den yngre damen i mitten är min svärdotter. Hon var också duktig.
 
I dag har BM kommit hem från Filippinerna. Skönt att hon är hemma igen och att allt varit bra. Och skönt att jag fått någon som ofta vill ut och gå. Har redan hunnit med en runda.
 
Och själv syr jag kycklingdräkter. Förresten kanske någon kan låna ut simfötter till vår föreställning den 9 juni?? Och kanske någon t o m har en uppblåsbar krokodil att låna ut. Vore tacksam för hjälp. Några höga hattar eller i alla fall svarta hattar vore också bra.
 
Kungen och drottningen har varit på besök. Inte precis här hos mej på Äppelvägen men i byn. Blev besviken för  dom hade ju inga kronor på huvudet. Kungen hade bara en hatt. Hade väl varit häftigt om dom kommit ur helikoptern med varsin krona.
Och inte begriper jag mig på Olofströms kommun. Här får man kungabesök och så skickar man en äldre pensionerad man att möta dom när vi har ett ungt snyggt kommunalråd. Där hade kommunalråd Sara kunnat göra lite pr men nä då in med Kjell-Åke!
 
Och i övrigt flyter livet på i sakta lunk. I dag ska jag få besök. Mina hustomtar Ingegerd och Bengt kommer och hjälper mig med persienn/rullgardin i rummet.
I kväll är det gympa/innebandy och i morgon är det föreläsningserien i Jämshög, Anna Jansson ska berätta om sitt författarskap.
Jag fyller på min fb-sida Eklundasläkten och andra har också bilder. Skulle vilja hitta fler kusiner till sidan men det verkar svårt.
Slutar med en ungdomsbild på min lilla mamma.
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

udda farmor

En något skrynklig tant med positiv livssyn.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela