roligtlivver.blogg.se

Ensam igen

Publicerad 2013-08-26 19:33:48 i Allmänt,

Mina gäster har åkt! Tyst och tomt i huset.
Förra veckans rubrik var festhelg och denna veckas rubrik kunde i stället för "ensam" vara - Åter en festhelg.
 
Eller en hel vecka med aktiiviteter.
Måndag bio, Hur många kramar finns det i världen? Vi var ett helt gäng som gick och filmen var gullig. Micke tyckte den var rörande så han och Gunnel satt och småsnyftade.
 
Sen blev det tisdag och då var vi i Karlshamn på kalas. Flickvännen till Micke fyllde år.
 
Och onsdag, då vart det utflyktsdag. Vi dvs Micke, Sara, Kerstin och jag hade bokat en "ull-resa" obs ej ölresa. Den hade som slutmål Hallands Väderö. Inte helt slutmål för vi fick ju åka hem också.
Start kl 7.00 och sen till Laholms golfklubb. Inte för att spela golf utan där fick vi veta lite om hur bra det är att ligga på ullmadrasser och mycket annat i den stilen som var bra. Jag lyckades undgå att köpa något men många många andra handlade diverse saker. T o m Micke handlade, en värmande grej att ha på ryggen.
Sen fick vi god mat och vidare då båtresa till Hallands Väderö. En trevlig dag. Solig som alla dagar under denna ljuvliga sommar.
 
 
 
 
 
 
Och sen blev det torsdag och då kom Barbro och Steve från Australien. Palles syster och man. Nu kom dom ju inte precis direkt från Australien utan dom hade varit en vecka Italien, cyklat Berlin-Köpenhamn, en vecka i Lund, varit i Dalarna, varit i Stockholm och dessutom cyklat på Åland. Och nu var dom i lilla Olofström.
 
"Kvällspass" hos en kusin till Barbro i Jämshög och god mat igen och trevligt sällskap.
Och vet ni sen blev det fredag och då var det fest i Asarum. Åter igen god mat och trevligt sällskap. Även lite tunn-bad ingick i menyn.
När vi skulle åka hem så fick jag syn på detta söta par. Steve och Micke tog en stilla vals i vardagsrummet  SÖtt va?? Att inte Micke hade kläder på sej berodde på att han nyss kommit från badtunnan. Bara som en förklaring!
 
 
 
 
 
Lördag blev det lite kräftskiva här och eftersom gästerna utan anmodan tog lite mat med sig så blev det god mat även här. Kinesiska kräftor hade jag köpt. Eftersom jag tänkte att prata med dom behöver jag ju inte. Ja prata med gästerna var helt o.k men med kräftorna nä nä. Dom åt vi upp.
 
Attiraljerna dvs hattar mm tog jag med mig från förra festen i Asarum. Återvinning....
 
Söndag så var det en liten, liten grillfest här. a la 80-tal med pot.gratäng och flintastek.
 
Och i dag har vi varit och ätit på landet hos en annan kusin till Barbro.

Oj oj oj men nu är dom borta på väg till Lund.
 
Så livet börjar flyta på i vanlig ordning. Har precis bäddat till mig i min lilla säng. Nä den är förresten ganska stor. och i morgon bitti blir det gym och sen en promenad och sen tvättstuga. Så får det bli.
 
Slutar med en bild som lite säger att sommaren börjar lida mot sitt slut.
 
 
This is not a stone-ded Crocodile. It is Roberto in his Winter-sleep waiting for next summer.
 
Krokodilkramar till alla som läser dessa rader....
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

udda farmor

En något skrynklig tant med positiv livssyn.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela