roligtlivver.blogg.se

dag efter helg

Publicerad 2013-01-14 10:41:49 i Allmänt,

Så är det. Helgen är slut och måndag är i gång. Är ju ingen större skillnad när man är pensionär. Eller???
Jo faktiskt är det skillnad. Mitt umgänge med "icke-pensionärer" är mer intensivt under
 
veckosluten.Av naturliga skäl.
Så i helgen så kom Ida i fredags efter ridning. Vilken tur att hon rider i Olofström!
Sen kom Kerstin så vi kunde titta på På Spåret. Detta är ju egentligen inget upplyftande för man kan inget längre. Vissta har det blivit svårare eller har pensionärslivet satt sina spår? Spår hmm nu var jag ju riktigt rolig.
 
Men Ida sätter sprätt på det mesta. Öronen får sin dos när hon ger mig sina resumeeer av lästa böcker och lästa böcker har hon gott om. När hon inte pratar så läser hon.
 
Och i helgen så bakade hon. Känns nog bra att baka här. Inte för min skicklighet i detta ärende utan för att jag diskar efter henne. En egen kakbok med roliga recept.
Ska sätta in kladdkakereceptet här senare. Det blev en vacker skapelse.
 
Sen på söndagen letade hon reda på ny ingredienser och slutresultatet ska jag redovisa här. Så här blev den lilla tårtan. Kanske inte så vacker men mäktig och god.....
 
 
 
 
I lördags såg vi Olofströmsrevyn som var helt o.k och efteråt hämtade vi mat på ett Thaikök och den var god. Jag fick också lära något till någon. Hade beställt en glutenfri och det var helt o.k sa innehavaren. Men misstänksam som jag är när det gäller, så frågade jag om det var soja i, vilket ju är vanligt i thai och kinamat och det var så.
 
Men det finns inget mjöl i den! Jo sa jag det finns. Hon hämtade dunken och pekade och sen pekade jag längre ner på sojaingredienserna och se där stod vetemjöl. Kvinnan i affären blev förvånad men glad för hon hade aldrig vetat det och ändå gjorde hon mycket sådan mat för hennes svärfar var glutenintolerant. Alltså gjorde jag där veckans goda gärning.
 
Sen hann vi med både racko och plump.
Så var min helg.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

udda farmor

En något skrynklig tant med positiv livssyn.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela