roligtlivver.blogg.se

Diabildssöndag

Publicerad 2013-01-06 19:17:00 i Allmänt,

I dag har jag ägnat mig åt bilder.
Eftersom min apparat för överföring till datorn fortfarande funkar så blir det bilder. Men herre min skapare vilken oreda det är på bilderna. Och det är inte Palles fel som har satt in dom "tosigt" utan för några år sedan, innan jag kom underfund med att jag kunde lägga in dom själv, så lämnade jag ett urval av bilder till en fotograf och för många pengar så la han över bilder till tre dvd. Det blev väl bra men NU.. Jag har bilder på alla möjliga och omöjliga ställen och jag bara lägger in och lägger in. Två bilder från England, en bild från en jul, vete sjutton vilken jul, scoutbilder. Ja allt. Men det är ju kul att titta på dom.Så här kommer nog att ramla in och annan gammal bild.
Som denna till exempel.
 
 
En av mina favoritbilder. Inte för att den är bra fotografiskt utan för att jag tycker mina barn är så underbara!!!
Och så här ser dom ut lite senare.
 
 
 
I dag har jag ju också behövt vila mig en del. I går hade Micke fest. Han fyller den 18 december men han har i många år bjudit till kalas på trettonafton. Lånar en lokal av hyresgästföreningen, 100 kr, och sen blir det fest.
22 personer i år och cateringfirman=  hans snälla moder,  hade fullt jobb med fläskytterfile, pot.gratäng och morötter m m. Lagar det hemma och bär det till lokalen. Kanske 500 meter. Men en snäll vän, hämtade grejer och körde hem med grejerna och mej efter städning. Tack marie.
Alltid lika trevligt med fest med Micke och hans  kompisar,mat, dricka (öl och vatten) dans, sång och lekar.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

udda farmor

En något skrynklig tant med positiv livssyn.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela