roligtlivver.blogg.se

En rörlig helg

Publicerad 2013-01-21 11:36:00 i Allmänt,

Ja med rörlig helg menar jag absolut inte att den innehåller  motion. Nä inte ett dugg. Men jag har varit på olika ställen.
 
I går åkte Kerstin o jag till Ronneby för ett föredrag och jag var så energisk så jag sa: Kom en timme tidigare hit så går vi i det vackra vädret. Hon kom och DÅ sa jag: Nä jag gitter inte vi dricker kaffe i stället. Och det gjorde vi.
 
Men Micke fick motion för jag hade sagt till honom att vi går din vanliga runda och då gick han det med.Men inte fasen hittade han oss där. Nä vi satt i köket och fikade. Han fick också fika när han kom in och undrade var vi hade varit.
I fredags var det ju kalas för Simon. Detta fick vi enligt födelsedagsbarnets önskemål.
 
Pastatillverkning. Supergod hemmatillverkad.
 
För övrigt fick vi hemmalagad, tja nu kommer jag inte ihåg vad det heter, något med choklad. Också supergott.
Jag jobbade med att värma upp badtunnan men kallt som det var så hann det inte bli varmt innan vi åkte. Hoppas att Simons lördagsgäster fick nytta av min eldning.
 
På lördag var det 50-årskalas som gällde. En av Mickes kompisar har fyllt 50 och skulle ha kalas. Jag var med som hjälpreda till hans mamma som ordnade det. Men jag hann med att delta i firandet också.
 
Och då på söndag var det promenad som gällde. Eller skulle gällt. Vi var i Ronneby på föredrag om LSS, lagen om stöd och service till funktionshindrade och det är ju något som man behöver kunna. Men jag som är på föredrag varje vecka på Folkhögskolan har vant mig vid otroligt duktiga föredragshållare där. Ibland fattar jag inte alls vad dom pratar om men jag njuter ändå av hur dom framför sina åsikter. Och kanske en gnutta ändå fastnar.
 
Men detta viktiga ämne fick jag inte alls grepp om. Tur att jag vet lite innan. Jag kunde inte förstå föredragshållarens  budskap, tyckte det var lite flummigt. Men eftersom de andra verkade tycka hon var bra så......
 
Och nu sitter jag här och funderar på OM och NÄR jag ska gå till bibioteket. Solen skiner och snön gnistrar så jag får väl ta mig i kragen och göra en extra runda. Kanske......
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

udda farmor

En något skrynklig tant med positiv livssyn.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela