roligtlivver.blogg.se

Helsingborg

Publicerad 2013-01-29 20:48:27 i Allmänt,

I dag har jag  varit i Helsingborg. Inte av någon särskilt bra anledning. Min lilla moster Frida, den sista i en syskonskara av 8, begrovs.
Och en begravning känns ju aldrig bra.
MEN
av en sådan sak kan det ändå bli en del ljusa saker. Kusinträffar. Fick "samåka" via Sj med tre kusiner från Lönsboda och det var en rolig upplevelse med tåg, fötter och till slut buss och bussen var då rena rama turen för annars vet jag inte var vi hamnat.Teknik dvs GPS är inte alltid den bästa. Nä ibland får man lita till munnen och att man träffar trevliga människor som visar en rätt. Även om vi alla fyra tydligen hade svårt att följa anvisningar. Men fram kom vi ju!!
 
Vid maten satt alla kusinerna tillsammans och det blev mycket prat. Mycket "kommer du ihåg". Varför kan vi inte bli färdiga att träffas utom vid sådana här tillfällen??
Men alltså även en sorgens dag kan ha sina ljusa stunder.
 
När jag hemkommen utan besvär. Bil tilll Hässleholm och sedan körde mitt trogna fina SJ mig hem.
 
I kväll har jag i nostalgins tecken satt in lite foto i datorn.
Utdraget ur dom fotona får bli mig i yngre och rökande!!! tillstånd.
Håll till godo..
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

udda farmor

En något skrynklig tant med positiv livssyn.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela