roligtlivver.blogg.se

Lite ilsken

Publicerad 2013-01-30 22:24:31 i Allmänt,

Nu ska jag skriva av mig lite surhet.
 
Jag är med i en grupp på FB som heter FUB. FUB betyder för. för utv.störda barn ungdomar och vuxna och i den föreningen har jag varit med i alla år sedan Micke föddes och nu finns gruppen alltså också på nätet.. Vi i lokalför. har alltid ordnat lite olika aktiviteter och jag har fortfarande bok/teatercirkel för Micke och hans kompisar och gympa/innebandy och ordnar teaterresor varje år.
 
Men i denna gruppen så är det en människa, Diana heter hon, som bara skriver och skriver och klagar på särbehandling av sina barn. De månader som jag har varit med där så har hon skrivit ner alla särskolor och gruppboende och allt som är spec.behandling. Och visst jag håller med om att det är mycket som är fel när det gäller omsorgerna. MEN allt är inte fel och särskolan och annat har alltid funkat för Micke.
 
Men jag har bestämt mig för att inte ge mig in i några diskussioner på nätet med framför allt denna kvinna.
 
I kväll blev jag emellertid TVUNGEN.
Då gjorde hon ett inlägg där särskolan var kass och alla människor var kassa och barn som gick i särskolan var LÅGSTATUSBARN. Och det skrev jag för då var måttet rågat för mig. och sen fick jag ett pers. meddelande att jag är ju från samma omårde som henne o jag har väl märkt att skolorna ända tills 1970 delade in oss i a,b och c barn och vi barn från arbetarklassen (HUR visste hon att jag kom därifrån?) också var lite lågstatus. Men då sa jag att det hade jag inte märkt för mina föräldrar sa alltid, rak i ryggen och tänk på att alla är lika mycket värda och så upplevde jag det också.
 
Jag måste bara skriva och det gjorde jag. Jag har aldrig upplevt Micke som ett lågstatusbarn. Det var det dummaste jag hört. Jag blev så sur så sur så sur. Och nu har jag skrivit o det blev svar och jag skrev igen. Så nu är jag med i debatten antingen jag vill eller ej. Tröstar mig med att jag kan gå ur gruppen när jag tycker den är föööör tråkig.
 
Men nu sätter jag in en bild på mitt lågstatusbarn här och ni kan kanske skriva vad ni tycker. Håll gärna med mig!!!
 
 
 
 
 
Micke som, ja vad han spelar kan ni väl se.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

udda farmor

En något skrynklig tant med positiv livssyn.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela