roligtlivver.blogg.se

Så var det 2013

Publicerad 2013-01-01 19:12:59 i Allmänt,

Ja ja säger då det.Redan 2013. Var blev 2012 av???
Här skulle jag haft lite bilder på raketer osv men det klarade jag inte av. Finns en hel del kvar att lära..
 
I går var det nyårsafton och då spelade jag Bingolotto!! Det måste var 10 år sedan jag spelade sist. Men ta mig tusan var det inte Loket som var där nu igen....
 
Kvällen startade med att vi dvs Kerstin och jag åt soppa som Kerstin hade med sig. Och inte var det bara vi, för jag mailade till en annan av mina ensamstående vänner, som i och för sig sagt att hon skulle vara hemma och hålla för öronen på sin lilla katt när det började smälla, och tyckte att hon kunde titta över några timmar i alla fall.Och det gjorde hon. Det gladde mig.
 
Som sagt vi åt soppa och drack kaffe och spelade bingolotto. Ingen vann.
 
Sen gick Maggan hem till lilla Tindra för att hålla för öronen på henne och Kerstin och jag gick hem tll Gunnel.
Inte för att att hålla för hennes öron även om ljudnivån var hög.
 
Hos Gunnel spelades det spel och dracks vin (vi HADE också vin till soppan) och vi hade allmänt trevligt.
Efter Gott Nytt år, raketer och champagne och lite mer trivsamt prat så beslöt Gunnel o jag oss för att följa Kerstin hem och på väg hem sen så sprang vi på andra bekanta och då ville Gunnel se hur dom byggt om sitt badrum. Dessa bekanta bor i ett likadant hus som Gunnel Och då beundrade vi både badrum och övrig inredning och trädgården. Det var lika tjusigt överallt. Lisbeth kan det där med inredning.
Sen gick jag hem och diskade och kl 4 så la jag mig. En fin nyårsafton!
 
I dag har det varit lite slött men jag har haft folk på fm-kaffe och folk på resterna av gårdagens kräftsoppa.
 
Sen sysslar jag med att få ordning på mina bilder i datorn och lite annat skrivarbete med minnen och historier osv.

Jag hittade min gamla "Mina vänner".
 
 
Så här såg jag ut på 50-talet. Och det finns några tomma sidor så anmäl ert intresse så skickar jag en kopia på vad jag vill veta om er. Och era svar och en bild klistras in bland Mina vänner. Visst vill någon av er vara min vän???

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

udda farmor

En något skrynklig tant med positiv livssyn.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela