roligtlivver.blogg.se

Lite om allt möjligt.

Publicerad 2013-07-13 19:26:00 i Allmänt,

Så har ännu lite tid förflutit i mitt liv. Och vad sjutton har jag gjort?? Ja säg det??
 
Men midsommar var i Rödeby och trevligt som vanligt. Trots att vi inte tog turen med Axel upp i Nättrabyån. En tradition som vi annars haft i några år. Men det blev god mat och trevliga lekar och framför allt trevligt sällskap.
 
Vad mer som hänt?
Jo två gånger under sista tiden har jag pratat om "min" sida Det gamla Olofström och det är kul. Alla verkar intresserade. Som tur är så har jag ju Annika med mig som pratar om Olofströms kommuns Bildarkiv. En bildskatt att ösa ur...
 
Jag har varit på hotellet och firat en 70 åring i mitt Sopp-gäng och jag har varit på teater på Kastellet för ja vilken gång det vet jag inte. Men många gånger är det.
 
Sen har jag varit med ett annat gäng och övernattat på Villa Andrum. Ett hus beläget vid halens strand. Så här vacker var utsikten. Vi promenerade då ena dagen i ösregn och den andra dagen i strålande sol. Båda delarna har sin charm.
 
 
På kvällen efter god mat och trevliga lekar även där så blev VI så här vackra. Eller vi kanske skulle bli. Själv har jag inte märkt någon skillnad. Här skulle kommit bilder på damerna insmorda i ansiktmask. Bilderna har försvunnit någonstans. Kanske datorns egen censur tagit bort dom. Inte vet jag....
 
Pensionärsresa till Skåne, Halland och Småland. Och tittar på kossor. Som gick upp på en "karusell" när dom ville bli mjölkade och en maskin utförde mjölkningen medan kossan sakta åkte runt. När hon kommit runt och blivit mjölkad så steg hon helt sonika av. Vete sjutton hur det gick till. Sen dessutom så berättade man att mjölken gick direkt 30 meter i rör i jorden ner till det egna mejeriet. Underligt! Lite annat gjorde vi också förutom att beundrarkossorna. Strosade i Laholm och det var en fin liten stad.
Och nu i denna veckan så har jag haft kärt besök från Göteborg. Brorsbarnen Anna med mamma och dotter.
Måste ha glömt att ta fram kameran för några bilder har jag inte. Men då sätter jag in från ett tidigare besök. Kanske 7 -8 år sedan.
Men detta gör jag i morgon för nu har jag inte tid.
Återkommer.
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

udda farmor

En något skrynklig tant med positiv livssyn.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela