roligtlivver.blogg.se

så dumt.

Publicerad 2013-07-29 15:23:00 i Allmänt,

Ja så himla dumt. Att jag alltid halkar lite på tangenterna och sen försvinner allt.
 
Men på att igen!!!!
 
Ja alltså fredagen var lååång men sen kom påskafton f´låt lördagen menar jag och då blev allt mycket trevligare.
Start med melodikryss och som vanligt gick det bra.
 
Sen blev det sen eftermiddag och då kom lilla gänget från Karlfeldtsvägen iförda rosa Olofströmströjor.Dvs Micke, Sofia, Sara och Domagoj. Lite senare kom Marie med en nybakad Sverigekaka, gjord på Mickes mjöl. Så himla god kan jag lova.
 
Ännu lite senare kom Kerstin och i det vackra vädret satt vi ute och drog en spader eller rättare sagt en racko.
Ännu senare kom Gunnel som nyss återvänt från 5-dagars i Boden.
Med vin och öl blev kvällen ännu trevligare.
När myggen började angripa, dom två! som var där, så flyttade vi in. Det är inte mycket myggor ännu i år.
 
Sen fick Micke äntligen, som han tjatat om detta spel, spela Sverigespelet men det gick inte riktigt så bra som han tänkt sig. Han och spelpartnern Gunnel hade inte riktigt samma åsikt om HUR man skulle lägga upp strategin  Det gick inte så långt som till slagsmäl men lite lite sur var han allt..
Vem som vann förbjuder mig min blygsamhet att tala om.
 
Sen avslutade vi kvällen, då hade vi ätit och druckit och ätit den goda kakan, med ett favoritspel Scategorius (detta är nog felstavat men strunt i det) Och där gick Gunnel/Mickes åsikter helt samman och dom slog oss allihopa
 
Söndagen tja den gick.
 
I dag ska jag snart gå och äta blåbärspaj. Tänkte ta och tvätt lite snabbt men  så här såg det ut i tvättstugan.
 
 
Vad tror ni det stod på lappen??
Nu väntar pajen!!!
 

Kommentarer

Postat av: Åsa

Publicerad 2013-07-30 16:45:25

På lappen står det följande: Hej alla som använder mig dagligen! Nu har jag tagit semester så ni får tvätta er tvätt för hand. Mvh Tvättmaskinen

Svar: Inte stod det så men nu förstår jag att det var så det egentligen var...O.k handtvätt nu en månad framåt.
udda farmor

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

udda farmor

En något skrynklig tant med positiv livssyn.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela