roligtlivver.blogg.se

snart vinter

Publicerad 2013-11-06 17:01:07 i Allmänt,

 
 
Skriver väl lite här eftersom jag inte har något annat att göra. Inbillar mig ju fortfarande att jag bara skriver för mej själv. Men... Lite besviken blir jag så klart när jag inser att det nästan bara ÄR jag själv som både skriver och läser det.
Och jag har annat att göra också. Har precis hämtat tre beställda böcker från biblioteket. Tre som jag tror är bra böcker.
Men nu har jag ju slagit mig ner här så då får jag väl skriva lite.
I går och morgon steg och stiger jag upp tidigt för då är det ju detta som gäller:
 
 
Och i går var det föreläsning i Jämshög. På ef en underhållande eftermiddag med Per Dunsö som berättade och sjöng och spelade gitarr. Fm ägnades åt trädgården. Och åt att man ska plantera inte i jord utan i grus för då blir allt så fint. Så nu får jag hitta ett grustag. Inte Sölve Grustag. Det vet väl alla att det är en drink. Nästa gång ska jag skriva ner vad som ingår i den. Nej jag ska ha vanligt grus. Funderar på om man skulle kunna smyga sig ut med en spann och spade och gräva lite i sandlådan som är precis utanför mitt fönster. Lite ljusskygga aktiviteter kan man ju också ägna sig åt. Eller nä...
 
Himla telefon eller jag menar himla försäljare. Nu har det ringt några ggr där det inte står nr utan privat nummer och googlar jag på det så hittar jag en försäljare. Smarta är dom men jag är smartare. Brukar undvika att svara men snart har jag samlat ihop till ett svar.....
 
Lucia närmar sig och dags att plocka fram Nils-Abduls lusse-dress.Han sitter på altanen och ser lite sorgligt misskött ut men du Nisse närmar sig bättre tider.
Böckerna väntar....
 

Kommentarer

Postat av: Marie Ydreborg

Publicerad 2013-11-06 17:13:05

Ja idag var det lite extra kallt. Nu känns det att vintern snart är på G.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

udda farmor

En något skrynklig tant med positiv livssyn.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela