roligtlivver.blogg.se

veckorna går fort...

Publicerad 2013-10-21 11:08:00 i Allmänt,

Så går en vecka från vår tid och kommer inte mer...så är det faktiskt. Och nu tänkte jag fundera över vad jag gjort av denna veckan i mitt liv.
Någon nytta? Någon glad? Sårat någon? Piggat upp någon?
 
Jag vet inte. Kanske lite av varje.
 
Får se. Måndag som vanligt gympa och innebandy. Och där blir i alla fall jag glad. Och att döma av minerna på deltagarna så blir vi alla glada. Alltid en kväll där man går hem med ett leende på läpparna.
 
Tisdag. Då var det föredrag, också som vanligt, i Jämshög. Förmiddagen lite sövande men på ef blev det livligare. DÅ var Håkan Juholt där och pratade och det var en livlig en. Inte kunde man sova då. Han pratade med entusiasm och en bra röst. Intressant.
 
Onsdag hade jag fullt upp. Träning kl 06.00 och det gör mig glad. Sen har jag ju av någon anledning, nya vänner i min lilla soppgrupps fel eller kanske jag hellre ska säga förtjänst, hamnat i en arbetsgrupp inom kyrkan som heter Internationella gruppen och vi hade möte på fm. Så snart blir det julmarknad och lingonris och glögg. Känns som om man återgått till gammalt ideellt arbete. HUR många gånger har jag inte stått och sålt grejer för scouterna på vår julmarknad??? Men det är ju några år sedan så nu kan det väl vara dags igen.
Tja med min sedvanliga ordning på Mina bilder så hittade jag rubriken scouter och då tänkte jag här är något gammal scoutläger. Men det blev bara en gammal scoutledare i ny tappning. Från en återträff 2009. Att vi grillar korv kan man ju se på röken. Vad jag gör däremot vet jag inte.
 
Var var jag nu? jo på onsdagen och kyrkan och sen blev det besök hos sonen med familj i Asarum (sonen som liksom tvillingbrodern gått UR svenska kyrkan, får kanske övertyga dom om ett återbesök) och framförallt hälsa på barnbarnen. Passade på att göra lite nytta när jag ändå var där. Ida och Simon kunde kanske annars tröttna på en pussande farmor.
 
Övernattning i Idas rum. Hon tycker att det är mysigt att ha en småsnarkande tjatig farmor i rummet. Så säger hon i alla fall.
 
Torsdag ef blev det full fart till Växjö och ishockey, Färjestad mot Växjö. Knepigt med en Växjö och en färjestadsfantast bredvid sej. Som tur är så är dom inte så rysliga fantaster utan dom kan bära ett nederlag. Och denna gången var det Micke som fick ta den rollen. Lite psykade vi väl honom men han tog det med fattning.
 
 
 
Och så blev det fredag och dags för Åhus och åla-gille. Sådana gillen gillar vi. Det var mitt gamla gäng som vi en gång i tiden bildade för att vi tyckte att Karlar dom har Sirius och dom har Lions och då var vi 7 kvinnor som bildade ett kvinnogäng. När vi skulle döpa oss, för namn måste vi ju ha, så var det just Yrsa som hade namnsdag den dagen och då blev det Yrsorna. Och i dag har Yrsa namnsdag och vi bildade gruppen den 21 oktober 2014. Så nästa år blir det stor fest.
 
Vi bodde i fina stugor och blev väl omhändertagna.
Fick höra historier om ål och gemensam vandring till Åla-boden och mat och dryck och sång. Vi åt och åt och åt och sjöng och sjöng och sjöng. Trevligt värre.
Detta tror jag är luad ål med potatismos med sirap.Vi fick kokt ål, stekt ål, ålasoppa, luad ål och rökt ål och som avslutning ål paj. Nä de sista ljög jag om. Det var en hederlig gammaldags äppelkaka.
 
Lördagen ägnades sedan åt promenad i Åhus och besök på Bromölla möbelvaruhus där vissa av oss, inte jag, storhandlade. Hon skulle bara köpa en pall men jag lovar det blev helt plötsligt mycket mer.
Undrar om det finns någon liten snabbkurs om blogga och sätta in bilder och ändra osv. Men bilden härovan visar mitt hockeysällskap i mycket yngre dagar. Växjö till vänster och Färjestad till höger.
 
 
 
Söndag var  lugn, (lite tråkigt rättare sagt) med undantag av en bingorunda och ett besök på Ok VIlses orienteringstävling. Bingon gick väl si så där och vi sprang inte på tävlingen utan vi var bara där för att äta Dom säljer nämligen såååå goda mackor och kakor där.
 
Sen var Färjestads fantasten här på middag men då hade han bytt skepnad helt och hållet och såg ut som om han skulle spela i LAGET. Dvs OIK. Där ÄR han verkligen fantast. Även där en snäll sådan. När Oik får stryk så skäller han inte på laget utan direkt så säger han NÄSTA gång vinner vi.
 
Och nu är det måndag igen.......
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Postat av: margareta Hoff

Publicerad 2013-10-30 23:29:24

Nu har jag varit inne och läst dina anteckningar igen, Ang YRSA så står det väl YRSA-Orden i våra dokument? Fint ska de va ;)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

udda farmor

En något skrynklig tant med positiv livssyn.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela