roligtlivver.blogg.se

Fruntimmersveckan inledd

Publicerad 2013-09-04 23:20:55 i Allmänt,

o.k jag vet att den officiella fruntimmersveckan inte är nu.
Men min sådan vecka är NU.
I dag har jag haft ett tantgäng här. Damer som just nu har gått. 5 st
I morgon kommer mitt soppgäng, 6 pers
och sen i morgon kväll ska jag träffa nästa tant-gäng 7 st.
Alltså totalt 18 - mig 3 ggr är 15 tanter som jag ska träffa på 2 dagar. Är inte det en fruntimmersvecka så säg.
 
I dag kände jag mig som Hasse Alfredsson i sketchen när han knäpper ihop västen med gylfen.

Nu har jag ju varken väst eller gylf men jag har cykel och en väska.
 
Så här gick det till. På min cykel som jag av tidigare händelse har behövt såga upp  låset på  har jag nu ett löst cykellås.
Jag cyklade till Maxi och (använder förresten hjälm nu för tiden) låste ordentligt min cykel. Men ojsan hade just satt fast väskan i låset. Tittade mig omkring och tog fram nyckel och låste upp cykeln. Tänkte nu sätter jag den lite bättre runt ramen och det gjorde jag. Men vad tror ni hände? Jo den förbaskade väskan satt fast igen......
 
Allt för idag. Godnatt
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

udda farmor

En något skrynklig tant med positiv livssyn.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela