roligtlivver.blogg.se

Helg.... igen

Publicerad 2013-09-14 15:44:44 i Allmänt,

Ett tag sedan jag skrev här, 14 dagar sedan
Men int´ fasen har det hänt så mycket på dessa 14 dagarna.
 
Får se, måste nog kolla kalendern. Minnet är inte helt i form.
 
Var en fredag eftermiddag på biblioteket med Micke och hans arbetskamrater. Det ska vara berättarhelg på biblioteket den 25 oktober och då ska även vi medverka. Ja jag säger vi, för jag får också vara med. Nu tränade vi för att försöka förena teknik med böcker. vi kallar det Snövit och I-paddan. Jag läste sagan om Snövit och sen spelade vi in diverse scener utanför. Neo, alltså elever från Jämshögs folkhögskola var också där. De var filmarna.
Lite lätt utklädda och sen agerades det. Hur kul som helst.
 
 
 
 
Micke föreställer en groda. Och om ni undrar vad en groda gör i Snövit så undrar vi väl det allesammans. Men han dyker upp lite här och där. Kanske han hoppas få pussa Snövit och bli en prins. Chansen finns för i vår historia så dyker det upp TVÅ Snövit. Får väl berätta sedan om det blev en över till grodan Micke.
 
Fredag kväll var det spelkväll här. Lika spännande som vanligt. Det blev Europaspelet och På spåret. Entusiasmen för spelande kan man inte klaga på.
Jag tror jag var med i det vinnande laget och då är det ju alldeles speciellt kul. Någon som brukar läsa bloggen var också med så kanske det kommer en rättelse vad vet jag...
 
Lördag var vi i Kyrkhult och åt grillat och ja just det spelade lite till. Då Racko.
Söndag var det dags för ett besök i Rödeby. Och god mat och trevligt umgänge. Precis som vanligt.
 
Måndag var det gymmet i 90 minuter och sen började detta.
Gympa och innebandy. Snacka om att någon hade träningsvärk på tisdagen. Men nöjet uppväger mer än nog detta.
 
Tisdag var det start på en annan höjdare. Föreläsningsserien i Jämshög.
Och den startade med att en modig kvinna från arbetsförmedlingen berättade om sitt arbete. Det är kanske inte såå modigt men att plötsligt ställas inför 150 pensionärer är kanske inte en höjdare. Men hon klarade det med glans.
Eftermiddagen, efter att vi inmundigat kålpudding med lingonsylt, ägnades åt en författare, en ung man på 25-30år, som skrivet en bok som heter Utanpå Gul. Han berättade om hur det var att växa upp i Sölvesborg som adopterad från Korea. En mycket bra föreläsning. Alla vi gamlingar satt och log och nickade åt den unge mannen!!!
 
Senare på tisdagen så åkte jag med svärdottern hem till Asarum. Finns ju alltid lite där att tvätta och stryka. jag gillar det, särskilt att stryka. Och sen fick jag passa upp lite på de yngre medlemmarna som båda låg hemma i virus. Nu låg dom ju i sängarna men hade drabbats av ett virus med huvudvärk, trött i kroppen, lite illamående.
 
Och lite behövde dom pysslas om. Jag tyckte jag var väldigt ompysslande men vet ni vad Ida sa när mamma Christina kom hem (ni som drabbades av min mail-attack häromdagen vet det ) Ida sa. Farmor har kört med mig i dag. Jag hade sagt att hon skulle duscha och vädra och bädda sin säng (JAG bäddade sängen) NU förstår jag varför Micke, Magnus och pappa aldrig var sjuka. Dom VÅGADE inte!
 
Torsdag var vilodag.
Fredag så åkte jag till Listerby. Kusinen där mailade dagen innan och sa kom i morgon för då har jag en kusin till här och då gjorde jag det. Fick lite foto på våra gemensamma förfäder. Så här såg min farmor och farfar ut när dom förlovade sig. Måste var i slutet av 1800-talet.
I dag efter att melodikrysset i vanlig ordning klarats av så var jag på Hälsomässa i Olofström Fick bl a en ljuvlig nackmassage.
Och snart ska jag gå till hotellet och äta Tacos.
 
I morgon då........
 
 

Kommentarer

Postat av: Marie Ydreborg

Publicerad 2013-09-15 15:59:36

Du har så rätt Birgitta. Vi vann omgången i "På spåret"

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

udda farmor

En något skrynklig tant med positiv livssyn.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela