roligtlivver.blogg.se

Hemma igen

Publicerad 2013-09-29 21:30:05 i Allmänt,

 
Så här såg det ut natten till förra söndagen på Kastrups flygplats.
 
Vi anlände per tåg till Kastrup kl 01.00 på natten och kl 07,00 avgick vårt flyg. Så det blev till att hitta någon bekväm sovställning. Och så här sov Micke. Och så sov jag. Jag trodde INTE jag gjorde det men nog sjutton ser jag lite slocknad ut här.
 
En vecka på Menorca avklarad. Låter som ett jobb,avklarat!! Men så var det inte, absolut inte. En fin vecka.
 
 
Och där har vi under veckan åkt från öst till västoch norr till söder. Är inte så svårt. Menorca ÄR litet.
Vi har tittat på huvudstäderna, både den gamla och den nya. Vi har sett skofabrik, provat ost och vin, ätit god mat och druckit främst öl.Och t o m provsmakat gin! Jag som tycker att det är avskyvärt. Men lite få man kämpa när det är semester.
 
Micke som är min fotograf tog bilder på alla vår middagar så här får ni ett exempel.
Sallad med varm getost. Och ÖL.
 
Var i en grotta och tittade. Det var egentligen många små grottor inne i berget. På kvällarna var det nattklubb här men nu var det bara kaffe och öl.
98 trappsteg ner och så klart lika många upp. Vi tävlade om vem som kom snabbast upp igen men tja inte hade jag någon chans där inte.Micke var långt före och dessutom flåsade han inte. Det gjorde däremot jag. Får nog börja träna bättre om jag ska hänga med i fortsättningen.
 
Sol och bad mellan utflykterna och maten. Så jag slänger väl in ett kort från poolen också.

Nä detta är inte poolen utan kanalen som flöt genom badorten. Plötsligt kan jag inte hitta en enda poolbild. Jo en med mig i baddräkt men det ska jag bevara er från. Visst är väl detta vackert vilket man inte med bästa vilja i världen kan säga om min baddräktsbild. Men poolen var fin och havet var fint och vattnet rent på båda ställena.
Vi gjorde tävlingar om allt och en tävling bestod i att se vem som gjorde mest klantigheter under veckan.  Länge ledde Pamela den listan tätt följd av Micke.
Men sen i dag på flygplatsen i Mahon slog jag dom båda med råge. Ja jag slog dom med häpnad också.
Pamela och Micke gick på toa och jag höll både min och Mickes handbagage två ryggsäckar. Av någon outgrundlig anledning så håller jag Micke ryggsäck högt upp i luften ovanför en stor öppning och vi var på etage två. Plötsligt slinter ryggsäcken iväg och ner genom hålet och jag ser till min fasa hur den far iväg neråt. Tur och tack och lov för det så missade den en man med en halv meter. Jag for iväg ner och såg i min fantasi hur man slog terroristlarm om en ryggsäck som kastats in.... Jag sprang runt och letade och till en inf.disk och en vänlig dam följde med mig och letade och sen kom en lika vänlig annan personal och hade väskan och dom log och önskade trevlig resa. Puh sa jag och torkade svetten ur pannan.
Jag sätter in en bild till på något. Får se vad det blir??
 
 
 
 
 Nu ska jag snart lägga mig i i min egen sköna säng.
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Postat av: AnneMarie Arnesson

Publicerad 2013-10-08 21:26:29

Vad trevligt att läsa om era upplevelser.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

udda farmor

En något skrynklig tant med positiv livssyn.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela