roligtlivver.blogg.se

Snart dax.

Publicerad 2013-09-21 16:11:59 i Allmänt,

Sitter här och har inget precis att göra. Har nästan packat klart. Ska ju åka till Menorca i kväll. Men inte förrän kl 22.00. Sen tåg till Kastrup, framme 1.45 och sen incheckning 06.00. Fyra timmar med en bra bok och nära till kaffe är helt o.k.
Ska bli spännande med Menorca för det är en ny bekantskap.
 
I veckan har jag varit i kyrkan. Det är så att jag vet inte hur det gått till men helt plötsligt så är jag i kyrkan lite då och då.
Inte på högmässa men på andra aktiviteter.
 
Tisdags kväll var jag och berättade om sidan Det gamla Olofström. Lite nervöst var det när jag blickade ut över 30 gamla pensionärer hmmmm blev bestämt fel här, gamla pensionärer och jag som är vadå??? och skulle tala om dator och fb. NÅGRA hade båda delarna men de flesta såg mer ut som "Usch nej inget sådant för mej! "
Jag berättade lite om iden och sen visade jag bilder från sidan, både från Jämshög och Olofström och ta mig sjutton så såg dom intresserade ut allesammans.
Kanske det ska bli min nya bana? föreläsare? Är dock inte något välbetalt arbete. 4 föreläsningar och 0 kr i betalning ger inte ens mat för dagen. Men det är ju ett rent nöje.
 
Innan min egen lilla föreläsning så var det Jämshög och på fm så berättade två av lärarna om sin resa i USA. En mycket trevlig föreläsning med många bilder och nykomponerad musik på gitarr.
Ef  såg vi film. Searching for sugarman. Har visserligen sett den på tv för några veckor sedan men den var klart värd att se om. Kan rekommendera den varmt.
 
Och nu tryckte jag på något??? Tänkte sätta in en snygg bild från en av våra resor till USA som anknytning till USA-föredraget. Denna bild var ju inte så snygg men det var den som "hoppade" in. Bilden föreställer Hotell Peabody och deras ankor. Varje dag gick dessa ankor in på en röd matta och badade i en fontän. Kan det vara någon annanstans som det blir en sådan här turistfälla av det?  Måste erkänna att det var kul att se. Sen efter dagens bad så gick ankorna in i hissen och åkte till översta våningen, takvåningen, där man hade sina egna små stugor.
Och minsanna inte nog med att bilden liksom kom in av sig själv den är ju också gigantisk. Men om jag minskar den så kanske man inte ser ankorna och då faller ju hela ideen med bilden.
 
En annan film som jag också kan rekommendera är Filmen om Monica Z. Såg den i söndags på vår egen fina biograf Grand och den var väldigt bra.
 Och i onsdags hamnade jag i kyrkan igen. Då var det träff i Internationella gruppen och där har jag tydligen blivit medlem. Helt o.k. Kan man göra lite nytta så varför inte?
 
Torsdag och fredag i Asarum. Simon har ju varit sjuk i två veckor nu. Både halsfluss och körtelfeber och det är inte kul kan jag lova. Huvudvärk, halsont och illamående. Det tar på en redan smal pojke. Men nu verkar det som om han är på bättringsvägen i alla fall.
 
I går var jag hos Gunnel. Där fick jag bön (ja så klart jag fick bönor med min nya kyrkliga inriktning) gryta och till det hade vi vitt vin. Och förrätt och för-drink. Ska det va så ska det va. Sen tittade vi på ett program som Gunnel spelat in om modeller med olika handikapp. Lite fascinerande att titta på.
Sen gick jag hem.
 
Och i dag som vanligt kryss om vi duktiga kryssmänniskor klarad med glans.
 
Som extra i dag blir det en till bild från Usa och från pier 39. Djur igen men nu lite större format.
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

udda farmor

En något skrynklig tant med positiv livssyn.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela