roligtlivver.blogg.se

Äntligen igen.

Publicerad 2014-04-24 11:38:00 i Allmänt,

Nu gör jag ett nytt litet försök att bringa ordning i mitt liv. ja i alla fall i mitt "blogg-liv" Det där bindestrecket har jag fastnat för. Vet inte varför. Tycker absolut inte om särskrivning men ibland så känns det rätt med ett bindestreck!
 
Ibland känns livet som ett bindestreck. Gäller att putta ihop saker på rätt sätt och då är det bra med en liten paus. Lät väl förnuftigt och fint det där sista??

Men hostan är borta och jag mår bra. Träningsvärk räknas väl inte som krämpa. Annars så var jag lite grinig i går för då värkte rumpa och lår. Tisdag morgon fick jag för mig på gymmet att jag bara skulle gå på löpbandet och det blev drygt 8 km, omväxlande jogging/gång. Träningsvärken kändes däremot som om jag sprungit ett helt Göteborgsvarv.
Men i dag är det bättre. Morgonens motion blev 1000 meter i Holjebadets fina bassäng.
Livet sedan jag skrev sist har gått i sin vanliga lunk. Ja jag har ju arbetat lite också. Dvs pratat om Gamla Olofström på alla äldreboende. En väldigt kul uppgift.
Sen blev jag ju tv-stjärna också på kuppen. Blekinge-Nytt. Närbilder bläääääää! Men reportaget var fint.
Lite kyrka har jag hunnit med.
 
Snart blir det mer kyrka. Ja inte förrän till sommaren för då blir det konfirmation. Alice ska konfirmeras och det blir säkert fint.
 
Har varit en vecka i Göteborg. Hunnit med Nordstan tillsammans med Saga. Gjort lite nytta. Varit påskafton hos Evas syster och Evas mamma. Mitt värdpar Magnus och Eva med barn var bortbjudna och jag hade fått följa med.
Men jag gick på museum med Inger och sedan åt vi och spelade kort. Spelade t o m Fia vilket jag inte gjort på måååånga år.
 
Hem i söndags och då efter hämtning i Alvesta av Marie (tack Marie) så blev det lite spel här också. Racko och På Spåret. Micke var lite sur för han förlorade i allt. Men så kan det gå.
Här hade jag tänkt sätta in lite diverse bilder men nu går snart bussen till Asarum så det får bli en annan gång.

Kommentarer

Postat av: Marie Ydreborg

Publicerad 2014-04-24 21:20:02

Ja äntligen fanns det nåt att läsa...
Roligt att du är tillbaka.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

udda farmor

En något skrynklig tant med positiv livssyn.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela