roligtlivver.blogg.se

sommarminnen

Publicerad 2014-08-24 13:20:19 i Allmänt,

 
 
Midsommar på Äppelvägen:
Har tyvärr ingen bild när jag sprang omkring och var brevlåda medan två lag försökte posta brev!  Blev helt utmattad. Ingen bild heller från när vi åt. Dvs jag tror inte jag fick i mig något. Jag bara skrattade. Gick inte att äta.
Trici hade placerat lappar under våra tallrikar på sådant som vi skulle göra medan vi åt. Så någon skulle gå hela tiden, någon ta mat från grannens tallrik, någon prata ovidkommande saker t ex om julen hela tiden, någon hurra,  någon fnittra, någon säga hej osv osv. DET VAR HELFESTLIGT.
 
Passar även till ett gäng damer 80+. Jag vet för jag har testat.
Svärfars sambo fyllde 80 och då fick jag vara med. Hon hade bjudit 11 damer på Grand Hotell i Lund och när hon hörde om dessa  lappar så bad hon att jag skulle göra något sådant. Gjorde lämpliga lappar (INTE ta mat från grannens tallrik) och sen lämnade Inger ut dom och efter ett tag så blev det fart på tanterna.
 
Men jag återgår till bilden. Där ser man en av deltagarna i stafetten. Hon liksom vi andra lägger ner hela vår energi för att vinna, galge, pinne, enkrona-stafetten.
 
Med samma sällskap så tillbringade vi en del tid Halen. Ett kvällsdopp kunde se ut så här.
 
 
 
Tänkte skriva mer och lägga in bilder men jag blir sååååå trött på mej själv för jag har ingen ordning på bilder eller rättare sagt det är en jädrans oreda bland bilderna.

Så jag slutar denna gång med min ny favoritbild: Simons nyputsade skor.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

udda farmor

En något skrynklig tant med positiv livssyn.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela