roligtlivver.blogg.se

upprepning

Publicerad 2014-08-26 15:34:24 i Allmänt,

Så går det när man dröjer så länge med att skriva, då skriver man om saker. Kommer så klart inte ihåg vad man skrivit...Hmmm Men kanske dom som händelsevis råkar läsa här också glömmer så det jämnar ut sig.
 
Har ni förresten tänkt på när man drömmer? Ja alltså jag drömmer ofta och ibland på morgonen så försöker jag verkligen komma ihåg vad jag drömt och det funkar jättebra.
T ex i natt så drömde jag att Micke, Pamela och jag tog in på ett stort hotell och fick ett rum och sen letade vi efter toaletten för det fanns ingen på rummet. I receptionen sa man att gå rakt fram så finns det både toa och dusch och lite spa. Vi kikade framåt och där fanns allt men det fanns också massor av folk som gjorde just allt detta, satt på toan, gick runt halvnakna osv. 
Plötsligt sa Pamela att hon skulle gå ut och äta med Soss oh Barbro och vi fick inte följa med för hon hade då inte råd att bjuda oss också. Det var helt o.k. Då går vi in i spaet sa jag till Micke.
 
Och jag ser scenen framför mig. Och i färg. Någon påstod att man inte drömmer i färg men det gör man.
Men sen kommer det en annan sak. NU kommer jag ihåg vad jag drömt och ibland har jag skrivit ner mina drömmar. Jag har massor av drömmar nerskrivna. I olika perioder har jag gjort det.  Och när jag läser mina gamla drömmar så klickar det inte till någonstans. Kommer absolut inte ihåg drömmen.
 
Men om någon säger kommer du ihåg när vi var och spelade minigolf för några år sedan och jag ramlade.DÅ kommer jag ihåg.
Så det måste var så att drömmen har ju inte hänt och därför glömmer man den efter ett tag. Helt bortspolad.
Förstår ni vad jag menar???  Underligt.....

Jag har varit på Skagen i sommar. En resa på 4 dagar med buss och i sällskap med Micke, Sofia och Lena (Sofias mamma) En fin tur.
Här står Micke och vet inte om han ska välja Kattegatt eller Skagerack??
Vi var också på en jättefin blomsterträdgår, Jaspershus. Denna kan jag rekommendera, fin och välskött och helt underbart vackert
 
 
Liter spel hann vi också med Micke och Jag. Här skulle jag satt in en bild på en fin hand som jag hade när vi spelade "Hockey" med kort. Alla som kan det spelet skulle då sett att det var en oslagbar hand. Men som vanligt hittar jag inte kortet.
Jag sätter in en bild till från ett studiebesök. Något riktigt danskt som snart ska bli norskägt.
 
 
 
Ja Aalborg är alltså köpt av norrmännen!! Micke förblir dock svensk.
 
Här en bild på något annat som jag gjort några gånger. Marie och jag har geo-cachat dvs letat kontroller med hjälp av mobil. Av Maries mobil för jag har inget sådant. Och det är jättekul. Här hittade vi en liten, liten låda utanför läkarstationen. Dvs vi hittade inte den utan efter att vi vandrat runt i 20 minuter så stack en äldre tant (jag tror t o m hon var äldre än mig) ut huvudet från ett hus mittemot och sa. "Titta noga vid stuprännan" Och där fanns den.
 
På 5-dagarsorientering var vi behjälpliga med vatten till 3000 törstiga orienterare. Dvs det var 3000 som passerade vårt vattenhål och alla ville ha vatten. totalt var det väl ca 20000 deltagare.
Så här såg det ut!
 
Varmt och svettigt värre men kul. Alla som sprang var vänliga och tyckte vi var "enna redia änglar" som ville stå där med vårt vatten.
Ny tyar jag inte mer i dag så....
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

udda farmor

En något skrynklig tant med positiv livssyn.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela