roligtlivver.blogg.se

oordning

Publicerad 2014-12-07 21:35:42 i Allmänt,

Oordning är vad som finns bland mina bilder på datorn. Det var mycket mer ordning när jag klistrade in bilderna i album. Har faktiskt inga lösa bilder utan allt insatt. Nu korsade jag fingrarna bak ryggen Se det var en lögn men bara en liten en. Jag har bilder lösa som jag använt till  min släkthistoria som jag skriver på. Har gjort så flera år men den blir nog färdig någon gång. Är det någon i släkten som har något kul att säga i det sammanhanget så skriv till mig. Någon historia med min mamma eller pappa inblandad. Jag skulle verkligen uppskatta att få detta...
De här små söta gossarna har en framträdande plats i min berättelse. Yngste på pottan och underhållen av storebröderna. Fint va!!! Och märk väl de äldste har inte ens likadana pyjamaser. Hmmm har jag missat något.
 
Veckan som gått har bara gått. VAD har jag gjort? Var på bio i tisdags. Dagbio. Såg en film som jag inte vet vad den heter men det var en "Må bra film" En film alltså där allt är vackert filmat och man vet nästan i första scenen hur det ska sluta och hur det går till när det slutar så och det slutar alltid bra. Jag älskar sådana filmer.
Är nog inte så himla kulturell när jag tänker efter.
 
Sen har det rullat på, tandläkare och Asarumsbesök och i fredag På Spåret. Då var vi några stycken som ät lite mackor först och sen glögg och pepparkakor med mögelost och såg tillsammans På Spåret. Kunde inte så himla mycket men lite kunde vi i alla fall. Glöggen tog slut. Först tog vinglöggen slut och då fick vi övergå till den alkoholfria. Och minsann tyckte man inte den var godare. Kan bero på att jag hällt lite, nåja rätt mycket rom i den......
I går gjorde jag inte ett skvatt.Triiiiiiiiist.
 
Tror jag sätter in en bild här.Ska se vad jag hittar. Som sagt oordning har jag. Förstår faktiskt inte varför jag skulle vilja ha en bättre kamera i mobilen. Kan ju ändå inte hitta bilderna efter jag satt in dom i datorn. MÅSTE göra något åt detta.
Jaha det här blev det. Som väl alla vet så har vi ju varit på Filippinerna  3 gånger. Micke älskar det. Det förstår väl alla efter denna bilden.
 
I dag fick jag åka på julmarknad. AnneMarie tog Maggan och mig på utflykt. Mina inköp blev fika hmm nu var jag där igen om inte hemma så ute, och en ´pocketbok! En trevlig utflykt. Sedan satte vi upp en lampa hos Maggan. Och jag kan tala om att det behövs tre för att sätta upp en lampa. Men så blev det bra också.
 
 
 

Kommentarer

Postat av: AnneMarie Arnesson

Publicerad 2014-12-08 12:18:12

Filmen hette: Säg aldrig aldrig med Diane Keaton och Michael Douglas
Imorgon går jag gärna och ser Gentlemen 14.00
AnneMarie

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

udda farmor

En något skrynklig tant med positiv livssyn.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela