roligtlivver.blogg.se

På bio, igen!

Publicerad 2014-12-09 23:13:33 i Allmänt,

 
 
Ja just det på bio igen.
Innan filmen hann jag med att lämna igen böcker på biblioteket. Påminnelse via mail gör att syndaren vaknar. Och inte ens ett öre i påminnelseavgift. Tack internet.
 
Den ene boken Stalker av Keppler har jag läst slarvigt,  mycket slarvigt. Jag tycker han skriver bra men ibland är det för mycket av allt och boken är tjock och ja, jag läser den slarvigt. Min andra bok däremot, Islänningen Erlendur heter huvudpersonen, den är bra.
Men nu är dom återlämnade och efter det besök på vuxenskolan för lite glögg. Man bjöd cirkelledarna på det i dag och jag har ju min teater/bokcirkel.
'
En bild från teatercirkeln, Micke som Maxi-Micke, Ica-Jerrys pappa.
 
På väg till filmen kom jag på att jag glömt pengarna och glasögonen hemma. Pengar är ju bra att ha när man ska gå på bio och glasögonen behöver jag egentligen också till film. Pengar kunde jag ju låna men det var värre med glasögonen där fick jag välja mellan mindre bekväma stolar längre fram och se bra eller se sämre och sitta bättre. Jag satt bättre.
 
 
Filmen Gentlemen var konstig. Den har fått jättebra kritik och något bra fanns det säkert för den varade i över två timmar och tja det gick bra. MEN inte fattade jag den och vad den ville säga el något alls egentligen. Men jag älskar att gå på bio så det gick bra.
 
Lite ilsken är jag också i dag. Har ju sidan Det gamla Olofström och där satte någon in en fin bild från firande av Svenska Flaggans dag på 80-talet och det var fint. Men sen kom kommentarerna, vi får ju inte fira, får man inte vara svensk och det är för jäkligt osv. Så jag tog bort bilden. MEN sen har jag gått under dagen och retat upp mig så i kväll skrev jag till han som satt in bilden och bad att få en kopia och nu SKA den in igen i morgon Och gud nåde den som kommenterar. Ja så illa är det kanske inte men jag tar bort kommentarerna. Men uppretad är jag.
 
Och mer uppretad har jag också varit de senaste dagarna. Se där jag kan vara arg jag med.
Micke arbetar på daglig verksamhet där man har lokaler uppe i Vilboken och nu tänker man flytta ut verksamheten till Jämshög och deras gamla ålderdomshem. I övre delen ska det vara korttidsboende för äldre och nederdelen ska vara daglig verksamhet. Någon där uppe och då menar jag inte Gud tror att ålderdom och utvecklingstörning är samma sak.Och SÅÅÅÅ fel man har. Jag har skrivit ett brev och framfört mina synpunkter dvs att ska man flytta verksamheten så ner i byn med den. Ut bland folk!
 
Dagens fika har jag också klarat av. Berit och jag.

Och morgondagens fika har jag också fixat. En av mina sopptanter fick problem med att ha träffen och då var jag snabb att föreslå en träff på Renates fik och så blir det i morgon.
 
Och sen i morgonkväll ska gympa/innebandy ha avslutning på Kina-rest. och eftersom det är Nobeldagen så ska vi ju vara festklädda. Jag tänker ha klänning och undrar om NÅGON har sett mig i en sådan sak. Har t o m inhandlat ett par strumpbyxor. Bilder kommer att publiceras på denna sida senare.
 
En gammal bild från 80-talet och oj oj så fina tänder jag har här då. Det har jag inte nu men vänta till i februari när jag klarat av alla mina 15 återstående besök hos tandläkaren. Minsann ska jag sätta in ett foto då också. På mina tänder.
Den som väntar på ett vackert leende väntar aldrig för länge.
Kramar kramar kramar....

Kommentarer

Postat av: margareta Hoff

Publicerad 2014-12-14 16:53:58

Den nya tjejen med filmstjärneleendet får presentera sig sen ! :)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

udda farmor

En något skrynklig tant med positiv livssyn.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela