roligtlivver.blogg.se

tiden går

Publicerad 2014-12-17 20:48:12 i Allmänt,

Ja nästan en hel vecka sedan jag skrev här och nästan 44 år sedan  lill-minstingen i familjen anlände. Och tänk han hade en överraskning med sig redan då. En extra kromosom. Det är det inte alla som har....
 
Den extra kromosomen eller jag får väl säga gossen med kromosomen har gett oss mycket glädje,
En "redig" kämpe är han. Och att han har blivit en sån framåt och orädd person får man nog tillskriva familjen hans. Och då inte minst hans otroligt hjälpsamma och fina storebröder. Som alltid stöttat honom och låtit honom vara med. Och sedan har vi ju haft så goda vänner som också låtit Micke ta plats. T ex flickorna Cairenius....
Tack till alla som varit med i detta sammanhang. Ni är många!!
 
Här en god kompis från barndomen. Som varit på scoutläger med Micke och som också låtit honom vara med på många sätt.
Här är det Minigolf på Sörgården. Visst är väl Micke tjusig i badrock och tofflor. Och visst måste det väl vara en skicklig fotograf, hmm jag alltså, som tagit kortet precis när bollen går i hål.
 
Och kalaset i fredags  blev bra. Paj gjorde jag och när jag svurit färdigt över idiotiska konstruktioner på pajformar osv så blev det riktigt bra. Även om vissa delar av gästerna blev besvikna på att jag inte serverade Flygande Jakob. Har nog utan att tänka på det ofta gjort just Flygande Jakob. Men NU blev det paj med kål både fän och Bryssel och lax på. Och sen min favorit Quiche Lorraine. Tårtan bakades av Marie. En otroligt hög och god gräddtårta utan gluten. Begriper inte hur hon bar sig åt. Utan gluten brukar det bli några platta saker att dekorera.
Frågesport som vanligt. Och den vann Totte. Men jag tror nr 3 i tävlingen blev lyckligast. Det var Mickes "svärfar" som jublade i högan sky. Frågorna var om Karlshamn,Olofström, Kyrkhult, Asarum och Sibbhult. Alla välkända ställen för gästerna.
 
Lördag fest i Rödeby för Ville och Ebba. En heldag som började kl 12 och slutade 21.00. Som alltid lika trevligt. Men kan ju inte bli annat än trevligt när man fortfarande är goda vänner efter att ha umgåtts sedan 1971!!!!! Ja inte med Ebba och Ville förstås men med morfar och mormor i familjen.
 
Och lucia var det och inte en enda sådan har jag sett. Men 2008 hade vi luciafest på Ekerydsplan hemma hos mig och där var det i alla fall gott om tärnor.
Men det var då det,  när vi alla var unga och vackra eller har jag fel nu. 2008 hmm kanske inte sååå unga och kanske inte så vackra....
Och på den tiden var min fina goa vän Britt-Marie också med oss. När jag hittar bilden på henne som, inte som lucia utan som jungfru Maria med ett Jesusbarns-nalle med ett öga, så ska jag sätta in den. Här är hon på Filippinerna. Jag saknar henne varje dag.
 
På Askimskolan i Göteborg hade man en otroligt fin lucia. En liten Sigvant. Saga var skolans lucia och så här fint var det. Både yngre och vackrare.
Visst blir man stolt över att vara farmor till den ljuvliga lucian!!
 
I veckan har jag varit i Asarum och hjälpt Ida att packa. Dvs hon tog fram kläder, jag strök och vek och hon packade ner. Det blev åtskilligt. Men det måste ju bli det om man den 28 flyttar till Kina på ett, två eller kanske tre år.
 
Och i dag har jag inte gjort så himla mycket. Steg upp halv 8 och kom på kl 12 att jag inte gjort ett skvatt. I alla fall inget nyttigt. Bäddat, varit ute med sopor, diskat, läst lite och sen gjort mitt favoritprogram dvs suttit vid datorn. Där går tiden fort.
Sen for jag ner till byn och när jag cyklade ner så tänkte jag att nu ska jag se om jag hittar Annika dvs min medhjälpare i sidan Det gamla Olofström. Och vad händer? Jo utanför biblioteket stöter jag ihop med Annika och innan jag hinner säga något så säger hon, "Förra året så tog vi ju spontant ett julkort inne på Maxi och satte på "sidan" och nu tänkte jag vi skulle göra ett nytt."  Ganska otroligt va? Så precis var det ju jag tänkt säga till henne. Men vi gick på bibl. och hittade en fotograf och nu tänkte jag visa hur fina vi blev men....'

Får bli en annan dag.
Nu får det var nock får nu ska jag ha lite kaffe och titta på tv. Program med Hellberg och Oldsberg. Måste erkänna att jag har lite vårt för programledarna men frågor gillar jag ju så man får ta det onda med det goda.
Nästa gång kommer bilden.
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

udda farmor

En något skrynklig tant med positiv livssyn.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela