roligtlivver.blogg.se

fredag igen.

Publicerad 2014-02-21 23:05:00 i Allmänt,

fredag verkar vara en blogg-dag. Eller är det bara för att veckan känns avslutad just på fredagen. Borde ju inte vara så nu när  man är pensionär. Men så klart ränderna går väl aldrig ur och förr var ju fredag inledning av vilodagarna...
Veckan har förflutit lugnt.
 
Inleddes med att inte göra något. Och om någon tänker och va skönt så skulle jag vilja säga oh vad trist.hmmm
 
På onsdagen kom Ida och sen har vi gått här och pysslat lite.
 
Även en del större aktiviteter. I torsdags var vi i bowlinghallen och vem tror ni var sämst där?? Att jag trots mina träningar med potatis i köket inte kan kasta rakt? el vad heter det när man får i väg klotet? Men lik förbaskat så är det jätteskoj.
 
Sen åkte vi, Nilssons, Micke och delar av fam Cairenius hem hit och åt våfflor med sylt och grädde. Hade t o m gjort mig till och gjort pannkakor till Micke. Till min fasa/skam kom jag på att i alla dessa glutenfria år så har jag aldrig gjort pannkakor till Micke.
Så här har det sett ut i mitt vardagsrum nu i några dagar. En soffa, en tv, en bok och en Ida. Allt lika trevligt. Vi har verkligen haft några mys-dagar.
 
I dag har vi t ex varit på bio och sett Frost. Eftermiddagsfilm. Och den var riktigt söt eller vad man ska säga om en film som delvis handlade om en snögubbe och en ren.
 
Och på kvällen gjorde Sofia och Micke en tur hit. Dom åt hemma för Micke hade redan handlat kyckling och jag gjorde mig till och gjorde pizza. Man kan inte göra små pizzor av mjuka vete-tacos! Fråga mig jag vet. Satte på fyllning och in i ugnen i 10 minuter men då rök det och ut kom några svarta saker. Ja inte kom dom ut av sig själv men svarta var dom.
Till all lycka så var det bröden som var svarta så jag fick skyffla över fyllningen på nya underlag och sen 3 (tre) minuter i ugnen så blev det en ganska lyckad kombination av pizza och tacos.
Hon på bilden gillade i alla fall dom.
 
Vi skulle titta på en skräckkomedi men den började så hemskt så vi struntade i det. Sofia tycker inte om sådana filmer trots att Micke äääälskar skräckisar. Men då tittade vi lite på tv och åt glass och spelade lite och sen cyklade jag med gästerna hem.
För den som tror att jag gjorde en lång cykeltur så kan jag säga att det är väl 300 meter till Mickes bostad.
 
Annars ja, jag löser korsord men jag har gått bet på några lite halvsvåra nu och kommit underfund med varför.
Jag brukar lösa med en bra penna som jag fått av Pamela och som föreställer påven.
Men så här ser påven ut nu!
 
 
Jag ser nu att det är inte lätt att se vad jag menar för det känns som om han fått en helgon-gloria som lyser upp kortet. Men sanningen är att han tappat både huvudet och armarna .Måste nog byta korsords-penna.
 
I dag såg jag i landet att det var massor av blommande snödroppar. Var har vintern varit? Den har ju inte kommit hit. Jag som tycker så mycket om snön. Tänk den veckan då vintern var här så ljust och fint det var ute.
T om den promenadmotståndaren som jag är tyckte det var skönt med en kvällspromenad.
 
Här ska jag också infoga, enligt Idas önskemål, en bild på en bok i ett hörn.
Obs Vrid på huvudet så ser ni att det är ett hörn och en bok.  Boken står i skamvrån för Ida blev så arg på författaren av någon anledning. Hon har säkert berättat varför men hon pratat så himla fort ibland så jag hinner inte med. Men boken ska stå där och skämmas ett tag.
 
Jag tror jag infogar en bild till på ett hörn. Samma vridning på huvudet gäller här.
Detta är min inne-tomte som har fått krypa tillbaka i sin bur och inte kommer att bli utsläppt förrän den 1 december. Knäppt eller??

 
I morgon är det återigen tidig uppgång. Inte jättetidig. Men jag får försöka ha kaffet klart kl 8.00 för då kommer kryssgästerna. 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

udda farmor

En något skrynklig tant med positiv livssyn.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela