roligtlivver.blogg.se

Kyrkhult avklarat

Publicerad 2014-02-08 22:30:31 i Allmänt,

Lördag kväll och just hemkommen från ett 29-årskalas. Tack Erik. Och tack för pizzan som jag fick hem i en "doggy-bag". Blir bra lunch i morgon OCH på måndag. Och melodifestivalen tvingade vi vår värd att titta på men efter två öl så tyckte han nog att det var riktigt roligt. Micke tyckte det i alla fall. Å andra sidan så behöver inte Micke någon öl för att bli entusiastisk inför detta. Men det var nog ännu roligare i dag. Dessutom gick ju vår idol Sanna till final.
 
I går var det dags att visa bilder i Kyrkhult. Var  inte många bilder från Det gamla Olofström men jag hade ju fått "låna" bilder från kommunens arkiv. Och det var himla bra. Och vad som var bra också var att även här fanns en man som kunde mycket av bilderna och som berättade för dom andra. Tack till den mannen.
Detta är inte den mannen utan en mycket populär person i Kyrkhult. Om någon från de här trakterna läser detta så vet ni genast att det är handlaren Isidor.
Sådana här bilder är det jag visar och sen pratar jag och sen pratar några i publiken och det har hittills gått bra.
 
I dag har jag på nytt (jag kommer på detta med jämna mellanrum och blir aldrig vis av skadan) kommit underfund med att jag måste tänka innan jag handlar. MEN.
Nå i dag så hade jag inte något särskilt att göra och då fick jag syn på gardiner som jag egentligen köpt till Micke. Men eftersom han ska få tapetserat i vardagsrummet så tyckte jag att o.k då kan jag vänta tills det är klart. Och nästa briljanta idé var att jag hänger dom i mitt vardagsrum så länge.
 
Så in med strykbrädan i rummet,fram med gardiner, ta ner dom gamla och putsa eller i alla fall torka av fönster. Gick bra även om det är besvärligt att ta ner gardinstången. Den sitter högt uppe och är tung.
Men som sagt det gick bra och jag strök och hängde upp. Ja ja hängde upp och hängde upp. Hur noga jag än tittat så lyckades jag hänga den ena gardinen på fel håll. Så upp på trappstegen och ner med gardinstången som nu var ännu tyngre.
Resultat, jag föll mot strykbrädan och ner for strykjärnet och jag. Jag höll men så här gick det med järnet.
 
Om ni inte ser det så kan jag tala om att hårdplast mot hårt golv är inte lyckat.
 
När jag väl fått upp gardinen så tittade jag och vad fick jag se. Jo gardinerna var 40 cm för korta.
 
Så klart dom var ju anpassade till Mickes fönster. Fasen också. HUR fixa detta. Jag "tyade" inte ta ner dom igen. Så här gjorde jag.
 
 
Om ni inte riktigt förstår min smarta ide så får jag kanske förklara. Jag satte helt enkelt min Ikea-pall framför dörren så det döljer vad som inte finns. Lite knepigt det där. Kan man dölja något som inte finns????
Nu ska jag dega lite framför tv.n. Vet inte om det finns något intressant men jag kan ju i alla fall sticka någon dm på Simons halsduk. Den är ganska lång men ganska är inte tillräckligt.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

udda farmor

En något skrynklig tant med positiv livssyn.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela