roligtlivver.blogg.se

Och snart är det fredag igen.

Publicerad 2014-02-06 23:29:51 i Allmänt,

Jag försöker förtvivlat hitta något inlägg efter förra
fredagen men nä det har jag tydligen inte gjort något. Bara tänkt på det.
 
För inte tog melodifestivalen musten ur mig. Inte ens jag som trogen och entusiastisk melodifestivalanhängare tyckte det var så bra. Men det är ju ändå en lördagsunderhållning för oss som gillar att bli underhållna.
 
Nu var ju inte Micke i sällskapet för hans entusiasm smittar kanske av sig lite. Men här var andra Sigvantar och Nilssons och vi hade en fin kväll.
 
Vi startade redan på eftermiddagen med bowling. Inte vann jag denna gången heller. Ingegerd blev min motspelare och det blev platt fall för mig. Ingegerds stil är otrolig och henne klot träffar där dom ska och DET gör inte mina. Men jag håller mig i alla fall på rätt bana och inte såååååå många gånger i rännan heller. Visst jag hade en och annan  nolla men det får man ta. Jag tycker det är skoj. Jag tjuvtränade i köket med en potatis som jag gjort tre hål i och minsann tror jag det hjälpte upp resultatet.
 
Nu har jag letat efter en bowlingbild men jag hittar ingen. Ni får tro mig på mitt ord. Nästa gång ska jag sätta in en bild på min potatis.
Veckan har varit en vanligt vecka. Gympa och INNEBANDY som jag verkligen älskar, trötthet och krämpor bara försvinner. Och man är såååå glad när man går hem. Inte för ATT man får gå hem utan för att  kvällen varit så bra.
Föreläsning om Blekingetrafiken. Låter tråkigt men tiden gick fort och inte somnade jag. '
Lite kyrklig spis. Jo ni läser sant. Nu är det frivilligarbete som gäller, igen. Internationella gruppen ska hjälpa till den 2 mars och vi samlar in pengar för att utrota fattigdomen. Så gå till Olofströms kyrka den 2 mars. Hmmm om det är en söndag. Får kolla i morgon och meddela när ni ska dit och handla kakor och lotterier och fika och träffa mig.
 
Och i tisdags morse när Ingegerd och jag gick från gymmet vid 9 tiden så såg vi ett stort konstigt klot i vacker mörkgul färg. Kändes som ett under. Det var SOLEN...
 
Och i dag har jag hunnit med gym på morgonen, fika hos BM på förmiddagen och varit i Asarum.
Flitig som en myra..
 
Badtunnebadet är från Simons 18-årskalas. Men jag har i alla fall tvättat och skurat tunnan i dag.
 
I morgon nästa föreläsning eller vad jag ska kalla det, bildvisning om det gamla Olofström men i morgon ska jag till Kyrkhult Odh har jag fått smyga in 40 Kyrkhultsbilder. Olofström Kommuns bildarkiv är toppen att få låna bilder från.
Här kunde kommit några bilder om jag hittat. Men så blev det inte. Jag tror jag berättar i morgon hur det gick i Kyrkhult. Tror att Kyrkhultsborna är lite mer svårflörtade. Önska mig lycka till.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

udda farmor

En något skrynklig tant med positiv livssyn.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela