roligtlivver.blogg.se

länge sedan....

Publicerad 2014-06-23 14:59:11 i Allmänt,

Var ett tag sedan jag satte mig vid datorn och skrev. ja suttit där har jag väl men skrivit nähä!
 
 
Vad har sig tilldragit. Jo galgkastning så klart. Inte alla dagar man får ställa upp i vm och i år var det verkligen VM med stora bokstäver. Man fick minsann inte kasta hur man ville. Inga bumerang eller käringkast där inte. Nä fina spjutkast skulle det vara. Hmmm Jag som övat och övat på mina bumerangkast. Men tji fick jag.
Kul har vi i alla fall där. Och så här är min stil.Mickes stil har jag visat på FB.
 
Vad mer?? Jo jag har varit på Nostalgitripp i Sibbhult. Tillsammans med vännen från 1953 och bästisens från samma tid kusin. Lät det invecklat? Alltså med Ann-Margreth och Britt. Så blev det enklare. Vi strosade och åkte bil runt den lilla byn och visst kändes det lite extra.
Detta är en bild på stengärdet mellan vårt hus, pensionatet i Sibbhult och kyrkans domäner. Till vä var vi och till hö var på den tiden stora stora brännnässlor. Och vad händer då. Jo så klart att jag drattar ner på fel sida och det kändes.
Mer bilder:
Denna bilden markerar stopp för mina domäner när jag bodde i Sibbhult. Här bodde disponent Färe och förbi grinden gick man inte. Färe ägde Sibbhult. Så på ett håll så slutade barndomens tassemarker här. Men det fanns andra ställen. kanske en bild en annan dag.
 
 
 
 
 
 
 
Det var en fin dag med sol och sköna minnen. Fanns det tråkiga sådana så brydde vi oss inte om dom just då. Hela dagen var en fin dag.
 
Mer som hänt. Jo jag har varit i Göteborg på dop. Inte illa när äldst flick-barnbarnet döper sig. Om man betänker att det yngsta är snart 12 såååå.
Alice ska alltså konfirmeras och odöpt som hon är så måste det ju fixas. Tur hade jag att jag var där just då så jag fick vara med. Det var en fin akt.
Hade jag haft lite mer ordning så hade det kommit en bild på dopet men det blev bara en gammal bild på Alice. Nästa gång så kommer bilden.
 
Mer har väl hänt, bl a teater. Men jag tar det, kanske redan i morgon, för nu ska jag till Forneboda och nässeltrossa och hjälpa till med att göra mackor mm. Och möjligen ska jag klä på mig innan för här sitter jag i bara ett badlakan och visst jag hade kanske gjort succe i Kyrkhult  iklädd detta men...
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

udda farmor

En något skrynklig tant med positiv livssyn.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela