roligtlivver.blogg.se

fika-dags

Publicerad 2014-11-28 13:02:00 i Allmänt,

Så är det.Men nu säger kanske "vän av ordning" att det inte är sååå ovanligt i mitt liv. Men i dag ska jag till byn och fika. Har sänt ut meddelande via en av mina fb-grupper så får man se vilka som dyker upp eller om jag får sitta där ensam! Sådant kan man aldrig veta.
Snart julskyltning och i går var jag i kyrkan, internationella gruppen, och gjorde dörrkransar. Inte är jag expert på sådant men tyckte nog att dom blev helt o.k.  Får väl köpa en själv på söndag.Ska stå på torget och försöka sälja dom också. I och för sig så behöver jag ju inte säga att jag gjort dom. Bara om någon säger att just mina är fina.
 
I går på Ikea. Med Nilssons och Micke och Ida.
Här tänkte jag lägga in en bild på Micke och Ida på Ikea. Men då kom jag på att den bilden finns fortfarande i mobilen så det får bli en annan gång. Detta är absolut INTE Ikea. Kanske från Ikeas grund-år.... Och vem är jag???

Teaterträning i tisdags. OM någon har förslag på en liten sketch vi kan spel så meddela genast. Lite ideer har vi men fler önskas.
 
Och i dag fick jag min tidning Unik, en tidning som ges ut av FUB, föreningen för barn, ungdomar och vuxna med utvecklingsstörning. Och där var en tänkvärd artikel som handlade om en bloggare med lite fler läsare än denna. hmmm (VET att jag skrivit om detta innan, inte hennes blogg men om DS) (Isabella Lövengrip)
 
Men det var kommentarer om vad hon skrivit i sin blogg. Och det är så skrämmande. Hon är 24 år och väntade barn Och om testet som heter KUB-testet. Det är så klart upp till var och en att ta ett test. I detta får man framför allt veta om barnet har downs syndrom. Det är två andra avvikelser i  kromosom som visas men detta är väldigt små grupper. Isabella skriver att det är viktigt att veta kön och downs syndrom. Och det känns som om Downs syndrom är en verklig fara. Man ska vara rädd för detta. Så alla med downs syndrom ska bort.
Men så sjutton heller. Livet hade klart varit mycket tråkigare om det inte funnits några Mickar.
 
Ha en bra fredag kväll.
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

udda farmor

En något skrynklig tant med positiv livssyn.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela