roligtlivver.blogg.se

fortfarande grått

Publicerad 2014-11-19 22:25:02 i Allmänt,

onsdag och fortfarande grått. Men det är helt o.k Inga krav på göra något ute, inte ens sola och inga krav på att göra något inne. kanske nästa vecka då stakarna ska upp.
I morgon kommer min snälla kompis Nermina och putsar fönstrena. Hon kan det mycket bättre än mig!
Nej inte i morgon. Jag har problem denna veckan med dagarna. Men nu vet jag att i dag är det onsdag och då har jag varit i Ronneby på kusinbesök, i morgon torsdag och då ska jag till Karlshamn på studiebesök och sen till Asarum.
På fredag är jag hemma och DÅ kommer den snälla Nermina hit. Tror jag tjuvstartar med adventsljusstakarna i nästa vecka  eller kanske inte förresten. Har i alla år hållt på att dom inte ska tändas förrän sent på lördag innan 1.a advent.Får se vad jag gör i år.
 
Besök hos kusinen i Ronneby är alltid lika skoj. Tiden gick lite fort så nästa gång får det bli ett längre besök. Buss dit tar bara drygt en timme. Blev bjuden ut på mat. Fick dock sitta inne. Åt stekt fläsk. Mums mums mums. Kom på att jag inte ätit det sedan jag slutade jobba och det är många år sedan..
 
Sätter in bilder på något annorlunda i dag. Har "knyckt" dom från Lovisas, Simons flickväns,  blogg Vill ni se mer så gå in på   http://relamp.blogg.se så hittar ni mer om hennes återvinningsblogg.

Själv har jag siktat in mig på en boklampa gjord på mina favoritböcker.
En cykelhjullampa var helt suverän. Gå in på bloggen så får ni se.
 
Ett visdomsord. Tja vad ska det bli i dag? Njut av regnet snart är det sommar igen.
 
 
 

Kommentarer

Postat av: Marie Ydreborg

Publicerad 2014-11-19 23:00:04

Vilka fantastiska lampor. Hon är ju superduktig!!!!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

udda farmor

En något skrynklig tant med positiv livssyn.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela