roligtlivver.blogg.se

fredag och fikadags

Publicerad 2014-11-07 10:26:37 i Allmänt,

 
 
Förra gången skrev jag att jag inte skulle lägga mig i. Och kanske det vore ett klokt beslut. Men då jag känner mig själv så är det nog inte ett gångbart beslut.
 
Men betr. ringandet som jag höll på med förra gången så har det i alla fall blivit lite av det. Kommunens representant i frågor rörande kontaktpersoner (ett tjusigt uttryck eller hur?) ringde själv och bestämde tid med mig och Micke. Men från det samtalet till ett JA lär det var ganska långt. Men hoppas kan man ju.
Och teaterresan löste sig, ja det var faktiskt jag som kom på lösningen,  på ett smidigt sätt. Men nästa gång ska jag minsann skriva klart och tydligt Endast kontant betalning som erlägges på bussen!. Slut på annat trams....
Och vad tror ni händer nästa gång när någon frågar om jag kan hjälpa till med att fixa faktura osv till bussbetalningen? Jo som den mes jag är (kallar det förståss heller hjälpsam) så försööööker jag ordna det.
 
Snart är det fika som gäller. Verkar som jag avslutade alla inlägg här med just ordet FIKA:
 
MÅSTE bara infoga en bild på Micke. Han är här på bio på Grand i Olofström. Sover inte men njuter av våra underbara stolar.

Har varit på en tant-träff i veckan. Och sen har jag ju varit hos ögonläkaren, både Micke och jag Micke för jag egentligen tyckte han skulle ha glasögon för han blev snyggare då men...... Läkaren tyckte inte det utan han kunde hålla sig till Maxis glasögon för läsning. Om något år så skulle han laserbehandla honom för efterstarr. Ja ja han får väl vara utan glasögon då.
 
Själv fick jag en tid i januari för att ta bort starr på båda ögonen. Ve och fasa jag tycker det verkar hemskt att någon ska peta i mina ögon. Men måste man så måste man.
 
 
 
Här en bild från ca 77 och det är melodikrysset som löses nere hos Cairenius. Fika, ja ja jag fikade redan då.
Men en skillnad finns i alla fall. Ja två då. Figuren var lite mindre, t o m ett litet sex-pack och CIGARETTEN!!!!
 
Men nu drar jag till Kickis fik för en fika.
Visdomsordet får bli dubbelt nästa gång.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

udda farmor

En något skrynklig tant med positiv livssyn.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela