roligtlivver.blogg.se

grått och regnigt

Publicerad 2014-11-17 22:37:03 i Allmänt,

Grått inne grått ute grått i hjärta grått i sinne!!!
Nå så lät väl inte den versen??? Eller??
 
Men ibland känns det ju så. Av ingen orsak alls. Som tur är går ju sådana känslor över.
 
En vecka sen jag skrev. Har ju haft trevligt sällskap hela veckan Ida har bott här,. Ordning och reda, frukost och matsäck och sedan middag på kvällen. Det är länge sedan som jag hade en sådan ordenlig matvecka. Nyttig och kul.
 
Och katterna på katthemmet trivdes säkert också. Och Ida trivdes. Alltså allt var himla bra.
Detta är inte hemma hos mig (som hennes mamma ett fasansfullt ögonblick trodde, kanske hon trodde att Ida fått en katt i present!) utan på Idas jobb på katthemmet. Ser väl ut att trivas både Ida och katten.
 
Sen hann vi ju med teater här i Olofström. Jättebra. Gör vad jag kan för att få Ida lite kulturell. Vi bakade tillsammans med Sofia o Micke.
 
På lördagen åkte Ida till mormor för att baka pepparkakor och då passade jag på att lite hitta lite  mer kultur. Vi har haft berättardagar i stan och jag var o lyssnade på ett föredrag av en konstpolis och en författare. Bra.'
På fredag ef så var jag t o m lite engagerad i berättandet. Vi dvs daglig verksamhet och biblioteket och då jag också har ju övat en del. Vi läste dikter både egna och andras och berättade om böcker och vi gjorde en illustrerad saga Kejsarens nya kläder. Vi hade moderniserat den en hel del. Slutade med att den nakne kejsaren hittade ett nudistläger och levde lycklig i alla sina dagar.
 
Och i dag var det måndag och trött och sleten kände jag mig och trött var jag efter dagens omgång med gympa och innebandy. Men herre gud så kul det är. Man skriker och springer och ger järnet. Även jag.
Här var det mål. Och då blir man såååååååå glad.
I söndags kalas i Asarum för äldste sonen. God mat och trevligt som vanligt. Fyller ju inte förrän den 22 men då är han ju i Kina.....
Jag blir sååååå trött på att jag inte kan förminska bilderna. Dom blir ju för sjutton större och större. Detta är dagens gamla bild. Dock inte så gammal utan från 2006 och det är ankor på väg in i hotell Peabody i USA:
Jag vet inte varför det blev denna bilden. Jag gick in på en fil och tryckte, så håll till godo.

Nu ska jag sätta ner ljudet på tv.n för jag tror att jag spelar för grannarna. Och vad jag vet så har dom egna tv.n
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

udda farmor

En något skrynklig tant med positiv livssyn.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela