roligtlivver.blogg.se

kan inte hitta på någon rubrik

Publicerad 2014-11-05 16:49:49 i Allmänt,

I alla fall så är det onsdag och mitt tangentsbords tangenter "hänger" sig hela tiden. Särskilt bokstaven L är ovän med mig i dag. Får ta i extra hårt så kanske det hjälper. Nu röt jag lite på L.et så får jag se om det hjälper.
 
Och veckan har hittills inte bjudit på några överraskningar. Måndag kväll som vanligt lite gympa och lite innebandy. Lika skoj som vanligt. Trött och lite blåmärken efter bollar när man går hem men, ja det är ju också som vanligt.
 
Teater och bokcirkel i går. Ja som ni hör så är det som vanligt. Många ideer spånades fram men denna gången undvek vi Marcoolio och bajshumor. Lite restaurangvitsar fick vi med i stället. Får se vad slutresultatet blir i juni!
Och får se vad slutresultatet blir i kväll i hockeyn. I söndags så gick det bra för favoritlaget OIK. Så här kommer en bild på två fans. Micke och Ville.
 
I morgon ska Micke o jag till ögonläkaren så vi får se om den grå starren ska tas bort eller det blir glasögon direkt. Något behöver jag. Och om Micke behöver vet jag inte men han klär i glasögon så för syns skull kunde han ju skaffa sig.
 
I dag har jag ringt och ringt och..... Ibland känner jag att nä nu bryr jag mig inte men sen bryr jag ju mig i alla fall.
 
Micke vill ha kontaktperson men si det tycker inte kommunen. Han har det ju såååå bra med släkt o en såååå pigg mamma. Men för jesse namn!!!!
 
Sen har han en gång om året med sig personal och inte mamma. Det är när han åker och ser Eva Rydberg. Men inte kunde man skaffa någon som åkte med inte. Då sa jag att det kan jag fixa och så gjorde jag det. Men ersättning för kontaktpersonens resa det är svårt att få ut. Krångel och krångel.
 
Och nr 3 som irriterat mig liiiite i dag är att vi arr. en resa genom FUB varje år och det går så smidigt. Alla tar med sig pengar på bussen, jag samlar in, ger kvitto till dom som vill ha, lämnar pengar till Sven-Gunnar Månsson. Men se så enkelt ska det inte vara. Karlshamns kommun vill ha faktura för dom kan inte betala ut pengar annars och personalen kan absolut inte lägga ut 500 kr o det går bara inte.
Alltså i 30 år har jag haft dessa resor och aldrig behövt skriva ut något annat än kvitto. Men nu går det inte så lätt.
Nä jag ska banne mig sluta lägga mig i..... Kanske ev eller näääää
 
Visdomsord: Att lägga sig i saker och ting ger en viss adrenalinhöjning som nog är nyttig. Vet inte om det var så vist????
Dagens gamla bild. Scoutledare och redan då la jag mig i!!!
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

udda farmor

En något skrynklig tant med positiv livssyn.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela